۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵
بازدید:۵۱۸
صد آنلاین | گزارش‌ها حاکی از آن است که تنش‌ها در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان مجددا افزایش یافته و هر دو کشور از تیراندازی به سمت نیروهای خود خبر دادند.
کد خبر : ۳۸۲۹۷

 

به گزارش صد آنلاین ، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای ارمنستانی شب گذشته به سوی نیروهای این کشور تیراندازی کردند و در مقابل، یگان‌های ارتش باکو نیز  «اقدامات تلافی‌جویانه» انجام دادند.

 

 


به گزارش رویترز، در این بیانیه آمده است که یگان‌های ارمنی با سلاح‌های سبک به سوی سربازان آذربایجانی در منطقه خودمختار«سادارک» در شمال نخجوان شلیک کردند. در بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اشاره‌ای نشده که آیا این تیراندازی‌ها تلفاتی در پی داشته یا خیر.

در همین حال،  رسانه‌های دولتی ارمنستان اعلام کردند که نیکول پاشینیان، نخست وزیر این کشور با روسای جمهور فرانسه، آلمان، ایران و همچنین وزیر امور خارجه آمریکا گفتگوی تلفنی داشته است.

به گزارش رسانه‌های دولتی ارمنستان، پاشینیان به سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران گفته است که تنش‌ها در مرز افزایش یافته و جمهوری آذربایجان نیروهای خود را در اطراف منطقه ارمنی نشین قره باغ کوهستانی متمرکز کرده است. پاشینیان همچنین به رئیس جمهور کشورمان گفته است که آمادگی دارد برای کاهش تنش‌ها با الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان دیداری فوری داشته باشد.

تنش‌ها بین باکو و ایروان در ماه‌های اخیر به شدت افزایش یافته و هر دو کشور، طرف مقابل را به نقض توافقات و تیراندازی بین مرزی متهم می‌کنند. با وجود تلاش‌های بسیار در سال‌ها و به خصوص ماه‌های گذشته برای میانجیگری بین باکو و ایروان، دو طرف تاکنون نتوانسته‌اند به صلح پایدار دست یابند.

4461/س
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها