۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰

نوشابه انرژی زا چه ضررهای برای سلامت مردان دارد ؟

بازدید:۴۷۶
صد آنلاین | این باور از دیرباز رایج بوده است که رژیم غذایی سالم مانع ریزش مو می‌شود. مردانی که اذعان کردند ریزش مو دارند گفتند به طور میانگین هفته‌ای ۱۲ نوشیدنی شیرین مصرف می‌کنند.

به گزارش صد آنلاین ، استرس، رژیم غذایی نامناسب و بیماری‌های زمینه‌ای همگی از عوامل شناخته‌شده ریزش مو به شمار می‌روند، اما مطالعه‌ای جدید نشان داده است که نوشیدنی‌های انرژی‌زا نیز جزو همین عوامل‌اند.

 




گروهی از دانشمندان چینی ادعا کرده‌اند مردانی که نوشابه‌های انرژی‌زا، نوشابه‌های گازدار، نوشیدنی‌های ورزشی و حتی چای شیرین و قهوه می‌نوشند، بیشتر در معرض خطر ریزش مو قرار دارند.

کارشناسان دانشگاه سینگوا پکن از هزار مرد خواستند هر هفته بین یک تا سه لیتر از این نوشیدنی‌ها مصرف کنند.

 

نوشیدن نوشابه‌های انرژی‌زا ریزش موی مردان را تشدید می‌کند
آن‌ها دریافتند افرادی که روزانه بیش از یک نوشیدنی شیرین مصرف می‌کنند، در مقایسه با مردانی که نوشیدنی‌های بدون کافئین و قند مصرف می‌کنند، ۴۲ درصد بیشتر در معرض خطر ریزش مو قرار دارند.

مردانی که اذعان کردند ریزش مو دارند نیز گفتند به طور میانگین هفته‌ای ۱۲ نوشیدنی شیرین مصرف می‌کنند.

پژوهشگران نشریه «نوترینتس» (Nutrients) عادات بیش از هزار مرد چینی ۱۸ تا ۴۵ ساله را بررسی و بیش از چهار ماه روی آن‌ها مطالعه کردند.

آن‌ها در طول این بازه زمانی، باید عادات غذایی و نیز پیشینه سلامت روان خود را ثبت می‌کردند.

این مطالعه همچنین نشان داد افرادی که بیشتر از غذا‌هایی فوری [فست‌فود]و کمتر از سبزیجات استفاده می‌کنند، ریزش موی سریع‌تری دارند.

علاوه بر این، گفته شد خطر ریزش مو در آن‌هایی که دچار افسردگی‌اند، بیشتر است.

از دیرباز این باور رایج بوده است که رژیم غذایی سالم مانع ریزش مو می‌شود.

نوشیدن نوشابه‌های انرژی‌زا ریزش موی مردان را تشدید می‌کند

نشریه سان به نقل از شارون وونگ، متخصص پوست، می‌گوید: «سلول‌های فولیکول مو از نظر سرعت تقسیم‌بندی در بدن رتبه دوم را دارند و به تمام مواد مغذی رژیم غذایی سالم و متعادل نیاز دارند.»

«این رژیم شامل پروتئین‌های بدون چربی، کربوهیدرات‌ها و چربی‌های سالم، ویتامین‌ها و مواد معدنی است، اما هیچ ماده غذایی فوق‌العاده‌ای [ابرغذا]برای مو وجود ندارد.»

تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها