آخرین اخبار
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
بازدید:۵۱۸
 در این اجتماع میلیونی اربعین ممکن است به یکباره تجمعی اتفاق بیفتد و جمعیتی در یک مکان خاص، بیش از اندازه شلوغ شود. حفظ نکات و ایمنی در این جاست که به درد شما که زائر امام حسین (ع) هستید، می‌خورد.
کد خبر : ۳۳۴۵۱

در آستانه اربعین حسینی (ع)، کربلا مملو از جمعیت است، میلیون‌ها زائر در اطراف حرم امام حسین (ع) برای زیارت حاضر می‌شوند. به اضافه این، موکب‌ها، دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی، راه‌اندازی می‎شود و اقوام مختلف از کشور‌های دیگر، در هر گوشه و کنار خود را به حرم امام شیعیان (ع) می‎رسانند. تجمع و ازدحام جمعیت در اطراف حرم، می‌تواند رخداد‌های مخاطره‌آمیزی را رقم زند، بنابراین لازم است که اقدامات پیشگیرانه و سلامتی را مدنظر قرار دهید.

 

 


اگر احساس کردید تراکم جمعیت، به حد خطرناکی رسیده است، تلاش کنید تا از مرکز ازدحام فاصله بگیرید. اگر نتوانستید فاصله بگیرید و در مرکز ازدحام قرار گرفتید، راهکار‌های زیر را به کار ببندید:

از هل‌دادن و وارد آوردن فشار به دیگر افراد به ویژه افراد سالمند، کودکان و یا افراد دارای معلولیت، خودداری کنید.

گام‌های خود را استوار کنید و مراقب باشید سُر نخورید.

 

 

انرژی خود را حفظ کنید. تلاش بیهوده نکنید تا جمعیت را بشکافید یا فرار کنید، یا داد و فریاد راه بیندازید.

اگر در تجمع گیر افتادید، دست‌هایتان را جلوی سینه‌تان قرار دهید تا فضا و حفاظی بین قفسه سینه شما و پشت نفر جلویی ایجاد کند، با این کار، در صورت افزایش فشار جمعیت، تنفس شما دچار مشکل نمی‌شود.

اگر در کنارتان کسی روی زمین افتاد، بلافاصله کمک کنید تا از جایش بلند شود، زیرا احتمال دارد شما نیز تعادل خود را از دست دهید و به زمین بی‌افتید.

با موج جمعیت همراه شوید.

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها