آخرین اخبار
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴
بازدید:۲۴۸
صد آنلاین | معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: انسجام وحدت اسلامی در بین‌مسلمانان یکی از موضوعات مهم در عصر کنونی در کشورهای اسلامی است.
کد خبر : ۳۱۸۹

حجت الاسلام رضا دیلمی در مراسم جشن بزرگ مبعث در گرگان اظهار کرد: مبعث تجلی گاه تزکیه، تعلیم و تربیت و رستگاری بشریت بوده و پیامبر اکرم(ص) بعد از بعثت خود جهاد فرهنگی و تبلیغی، جهاد نظامی و جهاد سیاسی را به عنوان سه محور مهم برای تحقق حاکمیت الهی و دینی در جامعه دنبال می کردند.

 

وی تصریح کرد: ایشان در مسیر دنبال کردن این محورها در طول زندگی دو رویکرد مهم ایستادگی و استواری در برابر کفر و رحمانیت و مهربانی در برابر مومنین و مسلمانان را مدنظر داشتند.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: سخت ترین عرصه ای جهاد پیامبر اکرم(ص) ایجاد انسجام وحدت اسلامی در بین مسلمانان براساس منظومه فکری ولایت بود و در این مسیر تلاش کرد تا با نظام طبقاتی مقابله کرده و تفکر توحیدی را گسترش دهد.

 

وی ادامه داد: در ان زمان نظام برده داری و نگرش جهالت حاکم بود و ایشان تلاش کردند تا نگرش افرادی که براساس تملک مالی مورد احترام بودند را شکسته و افراد را براساس تقوا و ایمان سنجیده و مورد احترام قرار گیرند.

 

دیلمی گفت: تحقق برای حاکمیت الهی دینی و انسجام وحدت اسلامی در بین مسلمانان مهمترین موضوعات بود که در طول زندگی پربرکت شان دنبال کردند.

 

وی بیان کرد: خوشبختانه در مسیر تمدن نوین اسلامی، انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته و تلاش دارد تا براساس سیره نبوی، فاطمی و علوی بتواند انسجام وحدت اسلامی را در بین جامعه دینی چه در داخل کشور و چه خارج از کشور و جهان برقرار کند.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها