آخرین اخبار
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳
بازدید:۵۱۴
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: رد مسئله تشکیک در ایمان ابوطالب(ع) به اسلام برای ما شیعیان مسئله‌ای عقیدتی و حیاتی است.
کد خبر : ۳۱۷۱

آیت‌الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در همایش مؤمن قریش ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ابوطالب(ع) با بیان حدیثی از امام رضا(ع)، اظهار کرد: امام رضا(ع) در خصوص تشکیک در ایمان ابوطالب به اسلام می‌فرماید هر کس که به ایمان ابوطالب(ع) شک کند، مسیرش به جهنم ختم می‌شود.

 

وی افزود: مسئله ابوطالب(ع) برای ائمه اطهار(علیهم السلام) مسئله‌ای عقیدتی و حیاتی و غیر حاشیه‌ای است و ما شیعیان باید این عقیده را باصدایی رسا فریاد بزنیم و بر آن مصمم باشیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در رابطه با وجود دلایل عقلی که ثابت می‌کند غیرممکن است که حضرت ابوطالب(ع) ایمان نداشته باشد، گفت: دلیل اول این است که ابوطالب(ع) بزرگ خاندان و رئیس مکه بودند و معروف است که آدمها برای رسیدن به قدرت، حاضرند همه چیز را فدا کنند.

آیت‌الله حیدری ادامه داد: ولی ابوطالب(ع) برای حفاظت از پیامبر اکرم(ص) و دین اسلام، همه چیز را فدا کرد و از قدرت خود دست کشید پس از لحاظ عقلی غیر ممکن است شخصی بدون ایمان، چنین فداکاری بزرگی انجام دهد.

 

وی در توضیح دلیل دوم افزود: در آن زمان قریش، در جزیرة العرب دارای قدرت از تمام جهات بودند و پیامبر اکرم(ص) و اسلام تهدید بزرگی برای آنان محسوب می‌شدند لذا برای انتقام جویی از آن حضرت با نقشه‌هایی خبیث دست به تخریب تمام حامیان و اطرافیان ایشان زدند و اولین اشخاصی که مورد هجمه آنها قرار گرفته بودند، حضرت ابوطالب(ع)، فرزندشان امام علی(ع) و حضرت خدیجه کبری(س) بودند.

آیت‌الله حیدری در پایان گفت: نقشه‌هایی که قریش و در راس آنها بنی‌امیه در آن زمان پی‌ریزی کردند تا امروز امت اسلامی را تحت الشعاع قرار داده و آن را به بیراهه کشانده است.

همایش «مؤمن قریش» به مناسبت سالروز وفات حضرت ابوطالب(ع) شامگاه ۲۸ بهمن با حضور آیت‌الله سید حسین شاهرودی، سید محمد علی موسوی جزایری، دکتر محسن حیدری، سید علی شفیعی، علمای خوزستان و جمعی از مردم ولایتمدار اهواز در حسینیه سجادیه شهرستان کارون برگزار شد.

پایان پیام/

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها