آخرین اخبار
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
بازدید:۴۱۶
کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی گفت: با همکاری مؤثر و ارتباط قوی، روابط عمومی و خبرنگاران می‌توانند اخبار را به طور قابل اعتنا منتشر کنند و از این طریق تأثیر بیشتری روی مخاطبان و جامعه داشته باشند.
کد خبر : ۳۱۰۵۴

فرزانه کندلوئی کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی در گفت‌وگو با  فارس در رابطه با ارتباط خبرنگاران و روابط‌عمومی‌ها گفت: ارتباط دو سویه میان روابط عمومی و خبرنگار راهگشای بسیاری از تنگناهای اطلاع رسانی در سپهر رسانه‌ای است. این بسیار مهم است که روابط عمومی هر سازمان بخواهد و بتواند به صورت مستمر در ارتباط با خبرنگاران قرار بگیرد.

 

 


وی افزود: سیاستگذاری در این راستا باید به گونه‌ای باشد که خبرنگار و روابط عمومی بتوانند در نهایت سازگاری به انجام وظایف خود بپردازند. حضور خبرنگاران برای انتقال دیدگاه‌های مردم و مخاطبان هر سازمانی که با مردم در ارتباط است، یک فرصت برای روابط عمومی به حساب می‌آید و در سرعت انتقال دیدگاه‌ها، کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت انتقال این پیام‌ها بسیار موثر است.

این کارشناس علوم ارتباطات اجتماعی اضافه کرد: در این بین نکات حائز اهمیت زیادی نیز وجود دارد. به عنوان مثال می‌توان گفت ارتباط موثر بین روابط عمومی و خبرنگاران، اساسی برای همکاری و تعامل موفق است. چرا که هر دو گروه وظایف مختلفی دارند، اما همسویی بین آنها برای دستیابی به هدف مشترک، یعنی جلب توجه مردم و منتشر کردن خبرهای صحیح و قابل اعتماد، بسیار ضروری است.

کندلوئی گفت: یکی از عوامل کلیدی برای ارتباط موثر، تعیین و تفهیم هدف‌های مشترک است. هر دو گروه باید هدف مشترک خود را در نظر داشته باشند، یعنی توسعه ارتباط مؤثر با مخاطبان و منتشر کردن اخبار درست و واقعی. به عنوان خبرنگار باید از روابط عمومی کمک بگیریم تا به موضوعات و اخبار مهم دسترسی داشته باشیم و اطلاعات مورد نیازمان را دریافت کنیم. ارتباط مداوم و قوی نیز برای رسیدن به ارتباط موثر الزامی است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برخورد مؤدبانه با خبرنگاران و ارائه اطلاعات صحیح و به موقع، میزان اعتماد به روابط عمومی سازمان‌ها را در چشم مخاطبان و خبرنگاران بالا می‌برد. همچنین، روابط نزدیک با خبرنگاران می‌تواند به روابط عمومی کمک کند تا اخبار سازمان‌ها و نهادها در نشریات و رسانه‌ها بهتر دیده شود.

این کارشناس علوم ارتباطات اجتماعی گفت: بدون این ارتباط و همکاری نیمه رسمی، شانس داشتن پوشش خبری خوب در رسانه‌ها کاهش پیدا می‌کند. توانایی ارتباط و ارائه اطلاعات به طور موثر یک مهارت بسیار مهم است. رابطه میان روابط عمومی و خبرنگاران به ارتقاء این مهارت‌ها کمک می‌کند و برای هر دو طرف مزایا به همراه دارد. بنابراین، تمرین و بهبود این مهارت‌ها بسیار حیاتی است. در نهایت، با همکاری مؤثر و ارتباط قوی، روابط عمومی و خبرنگاران می‌توانند اخبار را به طور قابل اعتنا منتشر کنند و از این طریق تأثیر بیشتری روی مخاطبان و جامعه داشته باشند.

پایان پیام/

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها