آخرین اخبار
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸
بازدید:۵۱۳
صد آنلاین | حمله پهپادی اخیر اوکراین به روسیه، با حکایت کامل ناتو و در راستای کاهش قدرت بازی مسکو در مذاکرات صلح احتمالی در آینده صورت گرفت.
کد خبر : ۳۰۶۱۲

به گزارش صد آنلاین ، بامداد سه‌شنبه ۱۰ مرداد چند پهپاد در مسیر مسکو توسط سامانه‌های پدافند هوایی روسیه سرنگون شدند اما یکی از آنها به یک آسمان‌خراش آسیب رساند.

 

 

 

 


یک پهپاد پس از برخورد به به ساختمان مرتفع شهرداری، خساراتی را به طبقه هفدهم وارد کرده است.

پهپادها اوکراینی بودند و دو فروند از آنها بر فراز مسکو سرنگون شدند. کی‌یف رسما به دست داشتن در این حملات اذعان نکرده اما زلنسکی بلافاصله پس از حملات پهپادی اخیر، مدعی شد که اوکراین قصد دارد جنگ را به داخل خاک روسیه بکشاند!

هم‌زمان با وقوع حملات پهپادی اوکراین به مسکو، «اولکسی ماکیف» سفیر اوکراین در برلین مدعی شد که کشورش هنوز هیچ چشم‌اندازی برای صلح از طریق مذاکره با روسیه نمی‌بیند.

او در این خصوص گفت: «برای این صلح باید مبارزه کرد و روسیه باید شکست بخورد، در غیر این صورت صلحی برقرار نخواهد شد. روسیه می‌تواند با خروج تمام نیروهای خود از سرزمین‌های اشغالی از جمله کریمه به سرعت به جنگ پایان دهد.»

آمریکا و انگلیس به عنوان دو عضو ارشد ناتو طی روزهای اخیر بازی خطرناکی را  علیه مسکو آغاز کرده‌اند. این بازی خطرناک، مربوط به حمایت آنها از حملات پهپادی اوکراین به مسکو است.

 

 

 

 

 

هر چند این موضوع با سیاست‌های اعلامی و ادعایی ناتو مبنی بر جلوگیری از سرایت دامنه نبرد به داخل روسیه در تعارض است، اما بروز رفتارهای متناقض در میان اعضای ناتو کاملا عادی و مسبوق به سابقه است!

اما آیا واکنش روسیه به این اقدامات، مطابق پیش‌بینی‌ها و محاسبات واشینگتن و لندن تنظیم صورت می‌گیرد یا برای غرب غافل‌گیرکننده خواهد بود؟

واقعیت امر آن است که حمله پهپادی اخیر اوکراین به روسیه، با حکایت کامل ناتو و در راستای کاهش قدرت بازی مسکو در مذاکرات صلح احتمالی در آینده صورت گرفت.

به عبارت بهتر؛ مقامات ناتو از هرگونه اقدامی که منجر به افزایش توان میدانی اوکراین و ارتقاء قدرت بازی دیپلماتیک آتی کی‌یف در مذاکرات صلح شود، حمایت می‌کنند.

این بازی خطرناک اما می‌تواند با ضدحمله روس‌ها یا به قول «دیمیتری مدودف»، واکنشی جبران‌ناپذیر و گسترده از سوی مسکو مواجه شود.

در این صورت، فرمول بازی غربی‌ها به جای آنکه به نقطه اتکاء زلنسکی و همراهانش در کی‌یف تبدیل شود، به پاشنه آشیل آنها تبدیل خواهد شد!

طی روزهای اخیر برخی تحلیل‌گران مسائل امنیتی و سیاسی در اروپا می‌گویند بحران اوکراین در حال ورود به فاز غیرقابل پیش‌بینی است و هرگونه بازی پُر خطر غرب در این مرحله می‌تواند به معنای به آتش کشیده شدن کامل اوکراین باشد.

در مقابل؛ زلنسکی همچنان بر تجهیز کشورش به موشک‌های دوربرد تاکید کرده و دولت آلمان نیز مذاکراتی را با کی‌یف بر سر تحویل موشک‌های دوربرد و موشک کروز تاروس صورت داده است.

به نظر می‌رسد؛ چنانچه تجولات چندماه گذشته نیز نشان می‌دهد، بازنده اصلی فاز جدید سناریوی غرب علیه روسیه، جز اوکراین نباشد.


4461/س

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها