۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۵
بازدید:۶۱۸
مدیر شبکه بهداشت و درمان فیروزه گفت: میزان بروز و ابتلا به بیماری تب‌مالت در شهرستان فیروزه از میانگین حد انتظار کشوری ۱۷ برابر بیشتر است.
کد خبر : ۲۹۶۸۴

به گزارش صد آنلاین ، حامد جلالیان در گفت و گو با  فارس در نیشابور، اظهار کرد: بروسلوز یا تب‌مالت از شایع‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است که‌ سبب خسارات اقتصادی ناشی از درمان، از کار افتادگی مبتلایان و نیز تقلیل منابع غذایی ناشی از کاهش تولید فراورده‌های دامی می‌شود.

وی افزود: بروز بیماری تب‌مالت در فیروزه از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱، ۵۵ درصد کاهش داشته و از ۷۲۷ نفر در ۱۰۰ هزار نفر به ۳۲۰ نفر در ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

 

 


مدیر شبکه بهداشت و درمان فیروزه اضافه کرد: میزان ابتلا به تب‌مالت در۳ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته سیر نزولی داشته است که با وجود این کاهش چشمگیر میزان بروز و ابتلا به بیماری در شهرستان فیروزه همچنان از میانگین حد انتظار کشوری ۱۷ برابر بیشتر است.

جلالیان ابراز کرد: میانگین رقم ۱۷ برابری در فیروزه نشان دهنده میزان اهمیت موضوع در منطقه است و نیازمند توجه، اهتمام و همکاری شهروندان و ادارات مربوطه است.

وی عنوان کرد: براساس شاخص‌های سال ۱۴۰۱ بیشترین تعداد مبتلایان را در هر ۲ جنس میانسالان تشکیل می‌دهند. همچنین بالاترین تعداد موارد درگیری در ماه‌های فصل بهار و تابستان همزمان با فصل زایش و شیردهی دام‌ها است که در مناطق روستایی بیشتر از مناطق شهری دیده می‌شود.

پایان پیام/ 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها