۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
اگر سردردتان این علائم را دارد یعنی دارو بیش از حد مصرف می‌کنید
بازدید:۸۳۰
صد آنلاین | «سردرد ناشی از مصرف بیش از حد دارو» یا MOH به عنوان سردردی تعریف می‌شود که ۱۵ روز یا بیشتر در ماه در یک فرد مبتلا به اختلال سردرد اولیه از قبل وجود داشته باشد و در نتیجه استفاده بیش از حد مکرر دارو‌های مسکن برای بیش از سه ماه ایجاد شود.
کد خبر : ۲۸۷۳۵

به گزارش صد آنلاین ، معمولاً سردرد‌های ناشی از مصرف بیش از حد دارو پس از قطع مصرف بیش از حد دارو از بین می‌روند، اگرچه افراد ممکن است دوره‌ای را پشت سر بگذارند که سردردشان قبل از بهبودی بدتر شود.

 

نکاتی که باید در مورد سردرد ناشی از مصرف بیش از حد دارو بدانید

MOH که سردرد مزمن روزانه یا سردرد برگشتی نیز نامیده می‌شود، معمولاً در افراد مبتلا به اختلال سردرد اولیه مانند میگرن، سردرد خوشه‌ای یا سردرد تنشی رخ می‌دهد. به دلیل استفاده بیش از حد مکرر از دارو‌های مسکن ایجاد می‌شود، اگرچه دقیقاً معنای "بیش از حد مکرر" می‌تواند به دارویی که مصرف می‌شود بستگی داشته باشد.

 

سردرد ناشی از مصرف بیش از حد دارو نه تنها دردسرساز است، زیرا سر درد تقریباً ثابتی دارید. همچنین می‌تواند باعث سردرد‌هایی شود که در برابر دارو‌های پیشگیری‌کننده میگرن مقاوم هستند و درمان‌های مسکن در مرحله حاد میگرن را نیز کمتر موثر می‌کند.

 

کمیت در سردرد مصرف بیش از حد دارو مهم است، نه کیفیت

سردرد ناشی از مصرف بیش از حد دارو ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد؛ و ویژگی متمایز MOH این است که چند بار اتفاق می‌افتد.

 

هر روز با هر نوع سردرد به عنوان "روز سردرد" به حساب می‌آید

اگر مطمئن نیستید که چیزی که تجربه می‌کنید MOH است، سعی کنید یک تقویم داشته باشید و تعداد روز‌های سردرد خود را بشمارید. فقط روز‌هایی را که علائم حمله میگرنی دارید، حساب نکنید، بلکه تمام روز‌هایی را که با هر نوع سردردی همراه هستند، بشمارید.

 

دارو‌های ضد درد مصرف شده به هر دلیلی می‌تواند منجر به MOH شود

مصرف مسکن‌ها به دلایلی علاوه بر میگرن، همچنان می‌تواند باعث سردرد ناشی از مصرف بیش از حد دارو شود. 

ممکن است بگویید آن را برای کمردرد مصرف می‌کنید، مغز تفاوت را نمی‌داند، و دفعات مصرف و نوع دارو با تبدیل به MOH مرتبط است.

 

هرچه روز‌های سردرد بیشتری داشته باشید، خطر سردرد مزمن روزانه بیشتر است

هرچه روز‌های سردرد فرد بیشتر باشد، احتمال اینکه به میگرن مزمن تبدیل شود، بیشتر می‌شود.

 مطالعات انجام شده هم در جمعیت عمومی و هم در کلینیک‌ها نشان می‌دهد افرادی که ۱۰ تا ۱۴ روز در ماه سردرد دارند، ۲۰ برابر بیشتر از افرادی که کمتر از ۵ روز در ماه سردرد دارند، در معرض ابتلا به سردرد روزانه هستند.

 

کافئین می‌تواند به سردرد ناشی از مصرف بیش از حد دارو کمک کند

۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی‌گرم کافئین در روز احتمالاً برای کمک به سردرد ناشی از مصرف بیش از حد دارو کافی است.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها