۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
بازدید:۶۰۰
صد آنلاین | مجید نامجو مطلق سرمربی اسبق استقلال معتقد است روزهای پرتنشی در انتظار این تیم خواهد بود.
کد خبر : ۲۷۲۰۲

متنی که جواد نکونام در فضای مجازی منتشر کرد بازتاب رسانه‌ای بسیار زیادی داشت همین مسئله و شرایط کنونی استقلال موجب شد تا با مجید نامجو مطلق سرمربی اسبق استقلالی‌ها و کسی که در کمیته فنی رای به سرمربیگری نکونام داده بود، همکلام شویم:

 

جواد نکونام در فضای مجازی با صراحت اعلام کرد نمی‌تواند به تنهایی با همه مشکلات استقلال بجنگد. به نظر شما از این پیام بوی جدایی به مشام می‌رسد؟
فکر نمی‌کنم بحث جدایی نکونام در این شرایط مطرح باشد. او بیشتر قصد داشت با چنین کاری شرایط را عوض کند و توقعات را از خودش و استقلال پایین بیاورد البته بنده خدا حق هم دارد چون تک و تنها با این حجم از مشکلات باقی مانده است. امیدوارم وضعیت استقلال ختم به خیر شود وقتی مربی آرامش نداشته باشد طبیعی است که نمی‌تواند تفکراتش را به طور کامل پیاده کند. وقتی نکونام این حرفا را می‌زند یعنی اینکه تحت فشار است. اگر سرمربی از شرایط ایده آل خارج شود قطعاً خودش و تیمش دچار سرخوردگی می‌شوند. استقلال در بخشی از مهم‌ترین مقاطع این فصل به طور کامل خالی شد و تحولات مدیریتی را دید علاوه بر آن اتفاقات ناگوار دیگری هم به وجود آمد اما در نهایت امیدوارم شرایط بهتر شود و نکونام بتواند با آرامش خاطر کار را جلو ببرد.

 

حضور حسین‌زاده و قایدی هم در استقلال منتفی شد.
در مورد حسین‌زاده که معلوم بود به استقلال نمی‌آید چون معمولاً بازیکنان ایرانی وقتی در اروپا بازی می‌کنند و موقعیت حضور در میدان را دارند، به ایران برنمی‌گردند و فقط موقعی این کار را می‌کنند که دیگر در اروپا شرایط برای آنها فراهم نباشد. در ارتباط با قایدی هم به هر حال بازیکنان دو مدل هستند. گروهی که فقط در ایران خوبند و گروهی که در خارج از کشور هم می‌توانند توانایی‌های خود را نشان بدهند. مهدی در مقطع قبلی چندان موفق نشد اما در این دوره امیدوارم زیر نظر فرهاد مجیدی شرایط بهتری برایش رقم بخورد.

 

به استقلال با وجود همه این شرایط امیدوار هستید؟
کار در این فصل بسیار سخت است. پرسپولیس، سپاهان و تراکتور خیلی خوب یارگیری کرده‌اند و قطعاً فصل پرفراز و نشیبی در انتظار استقلال است. فصلی پر نوسان و پر تنش. خود جواد نکونام در مصاحبه‌ای مدعی شده بود که برخی مدیران باشگاه استقلال به او گفته‌اند در این فصل قهرمانی نمی‌خواهند بلکه اگر پنجم هم بشوند از نظر آنها خوب است ولی من قاطعانه به شما می‌گویم هواداران استقلال تحت هیچ شرایطی پنجم شدن این تیم را نمی‌پذیرند.

جواد تحت فشار است اما از استقلال جدا نمی‌شود/ استقلالی‌ها به هیچ عنوان پنجم شدن تیم‌شان را قبول نمی‌کنند/ من و زرینچه زوج بودیم اما اهل زد و بند نبودیم

 

شاهین بیانی همبازی شما در تیم ملی و استقلال با خبر ورزشی مصاحبه کرد و مدعی شد بدترین فصل در تاریخ لیگ حرفه‌ای انتظار استقلال را می‌کشد. شما هم به همین اندازه بدبین هستید؟
نه. من تا این حد با بدبینی به شرایط استقلال نگاه نمی‌کنم البته طبیعی است که همه ما نگران وضعیت تیم باشیم. به نظرم استقلال با این هوادارانی که دارد قطعاً پایین‌تر از رتبه سوم نخواهد آمد اما حتی چنین رتبه‌ای هم هواداران استقلال را راضی نمی‌کند متاسفانه برخی از مدیران استقلال به این باشگاه لطمه زدند. وقتی مدیرعامل قرارداد یک بازیکن را باطل کرده و دوباره با او چند برابر رقم قبلی قرارداد بست، باید فکر این روزها را هم می‌کرد نه اینکه همه تصورشان کسب یک جام باشد و حالا استقلال بماند و این همه مشکلات وسیع.

 

به عنوان بحث آخر برسیم به یک سوژه نوستالژی. اول مرداد سالروز تولد جواد زرینچه است. بازیکنی که در کنار شما یکی از بهترین زوج‌های تاریخ فوتبال ایران را تشکیل داد.
جواد یکی از با اخلاق‌ترین  بازیکنان فوتبال ماست و البته از نظر فنی هم فوق العاده توانمند بود. او جزو بازیکنانی بود که به حق خودش در فوتبال ایران نرسید واقعاً مانند تعداد زیادی از هم نسلان ما که در این فوتبال به حق خودشان نرسیدند. به  او تبریک می‌گویم و امیدوارم همیشه در زندگی موفق باشد.

 

خیلی از هواداران استقلال دوست داشتند زوج زرینچه و مطلق را روی نیمکت استقلال هم ببینند اما چرا این اتفاق رخ نداد؟
به هر حال شرایط فوتبال است و گاهی اوقات آدم در این ورزش به همه آرزوهای خود نمی‌رسد. در فوتبال ما برای رسیدن به برخی صندلی‌ها گاهی اوقات چیزهایی فراتر از توانایی فنی نیاز است اما من و جواد زرینچه اهل زد و بند نبودیم.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها