آخرین اخبار
۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹
بازدید:۱۵۷۹
یک سخنران مذهبی، درمورد علاقه وافر فردی سُنّی به امام هادی (ع) که موجب شفاعتش شد، توضیحاتی داد.
کد خبر : ۲۳۱۹۲

حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی، سخنران مذهبی، درمورد علاقه وافر یکی از افراد اهل سنت به امام هادی (ع) و شفاعت او از سوی حضرت (ع) بیان کرد: زمان امام هادی (ع) با خلافت متوکل عباسی، خلیفه بنی عباس مصادف بود. فردی از اهالی اصفهان به نام عبدالرحمان اصفهانی که فردی سُنّی بود، گفت با جمعی از مردم اصفهان که در این شهر به آن‌ها ظلم شده بود به دربار خلیفه عباسی برای شکایت به سامرا رفتیم؛ وقتی رفتیم دیدیم جلوی دارالعماره جمعیت زیادی ایستاده است و سوال کردیم چه خبر است که این قدر ازدحام جمعیت است؟ گفتند: متوکل، حضرت هادی (ع)، امام شیعیان را احضار کرده است و ظاهراً قصد جان ایشان را کرده است.

 

 


به گفته این سخنران مذهبی، عبدالرحمان اصفهانی گفت: همه در این ازدحام جمعیت ایستاده بودند که یک مرتبه دیدیم آقای جوان زیبایی رویی با وقار روی مرکب نشسته اند و جلوی خود را نگاه می‌کنند. وقتی ایشان را دیدم مِهرشان در دلم افتاد و به این آقای جوان علاقه‌مند شدم و در دلم دعا کردم که خدایا شرّ متوکل را از ایشان دور کنید.

وقتی امام هادی (ع) آمدند به همان صورت که فقط جلوی خود را نگاه می‌کردند نزدیک من که رسیدند، برگشتند و به بنده نگاهی انداختند و فرمودند: خداوند مهربان دعای تو را مستجاب می‌کند و به شما عمر طولانی، فرزند و مال زیاد خواهند داد. 

حجت الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: عبدالرحمان اصفهانی گفت: وقتی امام هادی (ع) برگشتند و این حرف را به بنده فرمودند حالت ضعف به من دست داد و داشتم می‌افتادم و رفقا من را گرفتند و گفتند: چی شده است؟ گفتم: چیزی نیست. همان جا متوجه شدم که امام هادی (ع) حجت خداوند متعال هستند و همان جا به حضرت (ع) اعتقاد پیدا کردم و ایستادم و بعد از دقایقی، امام هادی (ع) از دربار بیرون آمدند و سالم بودند و خطری ایشان را تهدید نمی‌کرد.

وی افزود: عبدالرحمان اصفهانی گفت: زمانی که داشتم این موضوع را نقل می‌کردم بیش از ۸۰ سال از عمر من گذشته بود و عمر طولانی پیدا کرده بودم و فرزندان زیادی داشتم که همه آن‌ها شیعیان اهل بیت (ع) بودند و ثروتمندترین مرد اصفهان بودم. یعنی دعایی که امام هادی (ع) برای من کردند هم دستگیری و هدایت معنوی ام شد که شیعه شدم و هم از جهت مادی عمر طولانی، مال و فرزندان زیادی بدست آوردم.

21111
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
نظرات بینندگان
زارعی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۳
یا امام هادی عزیز و مهربان ،به حق جواد عزیزت حوائج همه رو برآورده خیر بفرما و حوائج من حقیر را اجابت بفرما
من در زندگی هرچه خواستم از امام جواد خواستم و به اون رسیدم
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها
الهام علی اف چگونه علیه تهران در آمریکا لابی می‌کند؟