۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
بازدید:۵۳۸
صد آنلاین | مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: با اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته، تاکنون موردی از بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو در این استان گزارش نشده است.
کد خبر : ۲۳۱۱۰
موردی از بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو در استان مرکزی گزارش نشده است
 
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: با اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته، تاکنون موردی از بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو در این استان گزارش نشده است.
 
 
 دکتر«محمد فتاحی » روز دوشنبه در رزمایش تمرینی بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو که با حضور مسئولان استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی و نماینده دادستان اراک در کشتارگاه دام این شهرستان برگزار شد، افزود: با توجه به آغاز فصل گرما و فعالیت کنه‌ها مقابله با بیماری تب خونریزی دهنده کنگو در دستور کار سازمان دامپزشکی کشور و این استان قرار دارد.
 
 
وی ادامه داد: بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی، تاکنون ۱۹ مورد ابتلا به بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو در کشور مشاهده شده‌است.
 
 
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو (CCHF) از جمله بیماری‌های ویروسی مشترک بین انسان و دام است که بیشتر از دام به انسان منتقل می‌شود.
 
 
دکتر فتاحی افزود: یکی از راه‌های انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو به انسان از طریق لاشه دام، گوشت و ترشحات دام آلوده است و بر این اساس، کنترل کشتارگاه‌ها از نظر معاینه دام‌ها از جمله راهکارهای پیشگیری انتقال این بیماری به انسان است.
 
وی اظهار کرد: وجود سردخانه در کشتارگاه‌ها و سردخانه‌گذاری لاشه دام پس از کشتار به مدت ۲۴ ساعت از جمله راهکارهای مقابله و پیشگیری از انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو به جامعه انسانی است.
 
 
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: رزمایش تمرینی بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو با حضور دستگاه‌های مختلف استان و شهرستان اراک در کشتارگاه این شهرستان با هدف آشنایی هرچه بیشتر مسئولان با نحوه فعالیت، بررسی و جمع‌آوری مشکلات این کشتارگاه در راستای پیشگیری از انتقال این بیماری است.
 
 
۱۶ کشتارگاه دام در ۱۲ شهرستان استان مرکزی وجود دارد که ۱۵ کشتارگاه از مجموع این کشتارگاه‌ها به صورت سنتی و یک کشتارگاه به صورت صنعتی فعال است.
 
استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک‌هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها