آخرین اخبار
۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
بازدید:۵۰۷
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به شکوه حج گفت: نمایش عظمت اجتماع مسلمین در حج نشان از کلیت اسلام بوده و ثابت می‌کند که اسلام از چه قدرت و عظمتی برخوردار است.
کد خبر : ۲۲۵۵۰

آیت الله مصطفی علما امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که با حضور گسترده مردم در مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد، افزود: بعد از نماز اسرارآمیزترین حکم حج است و هیچ حکمی از احکام مثل حج رمز و راز ندارد.

 


وی با بیان اینکه حج یکی از ارکان اسلام و مسلمین است و فقیر و غنی و شهر و کشور نمی‌شناسد، گفت: حج به طور کلی اِعراض از دنیا است. همین تکه پارچه‌ای که حجاج در مناسک حق استفاده می‌کنند نباید دوخته شده باشد و باید فارغ از مظاهر دنیایی باشد.

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: همه چیز در اسلام به صورت جامع و کامل دیده شده و هیچ حکمی در اسلام نداریم که ندیده شده باشد.

وی اضافه کرد: همه پیامبران خانه خداوند را طواف کرده اند و این قدرت اسلام است که تبلور خود را در حج نشان می‌دهد و روح حج تقوا است و فطرت یعنی توحید؛ زمانی که حضرت ابراهیم مامور می‌شود با فرزندش معامله کند توحید خالص است.

آیت الله علما گفت: تمام احکام اسلام مانند رمضان، نماز و حج برای تقواست که انسان سالمی داشته باشیم.

وی یادآور شد: یکی از کارهایی که مناسک حج انجام می‌دهد مسئله هدایت اهل آدم است که کعبه را محور قرار گرفته است. محوری که تمامی مسلمانان دنیا در آنجا جمع می شوند و محور بی نظیری است که مسلمین دارند.

به گزارش فارس، نماز عید قربان امروز (پنجشنبه هشتم تیرماه) در ۳۵ شهر استان کرمانشاه به امامت ائمه جمعه، روحانیون و ائمه جماعت اهل تشیع و تسنن در مساجد و تکایا با حضور گسترده مردم مسلمان و مرزدار این استان برگزار شد.

انتهای پیام/2111

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها