۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷
بازدید:۸۷۴
صد آنلاین | خواص زرد آلو در درمان کم خونی متاثر از میزان بالای آهن این میوه است. کم خونی اساساً یک فقر آهن است و می‌تواند منجر به ضعف عمومی، خستگی، سبکی سر و عملکرد ضعیف متابولیک شود. بدون گلبول‌های قرمز، بدن نمی‌تواند اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت کند.
کد خبر : ۲۲۱۶۹

خواص زرد آلو در درمان کم خونی متاثر از میزان بالای آهن این میوه است. کم خونی اساساً یک فقر آهن است و می‌تواند منجر به ضعف عمومی، خستگی، سبکی سر و عملکرد ضعیف متابولیک شود. بدون گلبول‌های قرمز، بدن نمی‌تواند اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت کند.

 

 

 

 

مطالعات نشان می‌دهند که خواص زرد آلو، در درمان و پیشگیری از برخی بیماری‌های کبدی مؤثر است مانند بیماری کبد چرب (FLD) با افزایش فعالیت کبد. اثرات زردآلو، در دفع سریع‌تر مواد زائد از بدن به عملکرد سم زدایی کبد کمک می‌کنند. زرد آلو سیاه نیز از میوه‌های زردآلوست. تنها تفاوت زردآلو معمولی در نوع فرآیند تولید آن است.

 

 

زردآلو زرد را معمولاً در دستگاه‌های ‌ صنعتی و در مجاورت دی اکسید گوگرد (برای حفظ بافت و رنگ طلایی‌شان) می‌کنند. اما زردآلو سیاه در نور مستقیم خورشید در مدت زمان طولانی‌تری قرار می‌گیرد.

 

طبق مطالعات، نور مستقیم خورشید بر کیفیت و خواص زرد آلو تأثیر منفی ندارد. خواص زرد آلو و مواد مغذی آن (مانند ویتامین‌های محلول در آب)، در نوع سیاه میوه بهتر حفظ می‌شود.

 

 

به طور کلی، زردآلو سیاه و معمولی از نظر خواص و فواید سلامتی مشابه هستند.

 

 

نکته: مضرات مصرف زردآلو تنها در مصرف زیاد آن که ممکن است باعث نفخ، دیر هضم بودن و تشدید سنگ کلیه است.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها