آخرین اخبار
۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۶
مشروح تنش میان ارتش روسیه و شبه‌نظامیان واگنر + فیلم
بازدید:۱۱۸۷
صد آنلاین | امروز تنش‌هایی در میان مرز روسیه و اوکراین به وقوع پیوست.
کد خبر : ۲۱۹۰۰

امروز تنش‌هایی میان ارتش روسیه و شبه‌نظامیان واگنر در مرز بین روسیه و اوکراین به وقوع پیوست . پیش از این، رئیس جنگجویان واگنر مدعی شده بود که حمله ای موشکی از جانب روس‌ها به آنها شده است.

 

 
 

روسیه: برای رئیس واگنر پرونده تشکیل نمی‌شود

 

کاخ کرملین اعلام کرد که پروندۀ جنایی علیه رئیس واگنر لغو شده و او روسیه را به مقصد بلاروس ترک می‌کند

 

وال‌استریت ژورنال هم به‌نقل از منابع آگاه نوشته آمریکا تحریم‌های جدید علیه واگنر را به‌خاطر شورشِ این گروه به تاخیر می‌اندازد.


 

 شورشیان واگنر به مقرهایشان برگشتند

 

سرکرده واگنرها فکر کرده بود که اگر دست به مثلا شورشی مسلحانه بزند، نصف ارتش روسیه به سمتش خواهند آمد اما خیلی زود متوجه شد خودش هست و خودش.

 

چند ساعتی هم تلاش کرد که شاید راه به جایی ببرد و در این زمینه شاهد پیوستن افرادی باشد، اما سخنرانی تند پوتین و خائن خطاب کردن شورشی‌ها باعث شد تا پریگوژین هم ماست‌ها را کیسه کند و با وساطت رئیس جمهور بلاروس برای آنکه بیش از این آبرویش نرود، به مقرهایش برگردد چرا که اگر باز نمی‌گشت تا صبح معلوم نبود چه اتفاقی برایش می‌افتاد و این همان چیزی بود که لوکاشنکو به او گفته بود. 

 

 

در همین زمینه یوگنی پریگوژین در یک پیام صوتی گفت که واگنر نیروهای خود را به عقب برمی‌گرداند و به اردوگاه‌های خود می‌روند و او به منظور جلوگیری از ریخته شدن خون، مبارزان خود را به پایگاه هایش باز می‌گرداند. رئیس گروه واگنر در ادامه گفت: در حالی که در ۲۰۰ کیلومتری مسکو بودیم، تصمیم گرفتیم برای جلوگیری از خونریزی در روسیه، نیروهای واگنر را به اردوگاه های خود برگردانیم.

 

 

همانطور که پیش‌بینی می‌شد کمتر از یک روز این قائله ختم شد اما یکی از احتمالاتی که وجود دارد و فقط احتمال است این ست که این ها صرفا نمایشی جهت تحریک طرف اوکراینی باشد تا بتوان به آنها ضربه ای شدید زد برای مثالهمونطور هم که ساعتی پیش اعلام کردند اوکراینیا دارن از چند جبهه ضد حمله میزنن که میتونه این فرضیه رو تقویت کنه وگرنه از وقتی واگنریا ستون کشی راه انداختن هیچ اتفاق خاصی جز چند مورد رخ نداده مثلا هیچ کدوم از حساب های مالی واگنر مسدود نشده یا چرا پوتین فقط یه بیانیه دادو رفت در حالی که اگه واقعا کودتا بود باید بیشتر از اینا میبود یا چرا ارتش روسیه هیچ کاری نکرد به جز چند اتفاق جزئی و یا همین دقایق گذشته رییس واگنر گفت تمومه و ما به پایگاهامون برمیگردیم بدون اینکه به چیزی که می‌خواست برسه.البته اینها همه احتمال است.

 

 

 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها