۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
بازدید:۱۳۵۹
صد آنلاین | رئیس اورژانس بیمارستان سینا با بیان اینکه بیماری‌ گوارشی در فصل گرما با جبران آب دست رفته بدن بهبود پیدا می‌کند گفت: اگر بیمار علائم گوارشی همراه با علائم سرماخوردگی نظیر آبرزیش بینی، تب، عطسه و سرفه داشته باشد ممکن است بیماری کووید باشد.
کد خبر : ۲۱۶۱۱

همراه شدن علائم گوارشی و سرماخوردگی را جدی بگیرید

به گزارش صد آنلاین ، حسین کرمانپور در خصوص افزایش شیوع بیماری‌های گوارشی هم‌زمان با آغاز فصل گرما گفت: احتمال اینکه کووید خودش را با علائم گوارشی نشان دهد، وجود دارد و همیشه هم وجود داشته است، اگر بیمار علائم گوارشی همراه با علائم سرماخوردگی نظیر آبرزیش بینی، تب، عطسه و سرفه داشته دارد ممکن است به کووید مبتلا شده باشد.

 

وی ضمن اشاره به اینکه آن دسته از بیماری‌های گوارشی که بیشتر در فصول گرم سال و یا اوایل فصل بهار شایع است به دلیل نوروویروس‌ها بروز پیدا می‌کنند، افزود: این ویروس از طریق دست دادن افراد با یکدیگر، غذا خوردن در ظرف آلوده، عدم رعایت نظافت و عدم شست‌وشوی دست‌ها به ویژه بعد از استفاده از سرویس بهداشتی انتقال پیدا می‌کند و گاهی تا ۷ روز فرد را درگیر علائم گوارشی به ویژه اسهال آبکی می‌کند.

رئیس اورژانس بیمارستان سینا این بیماری اغلب با مصرف مایعات کافی بهبود پیدا می‌کند و احتیاج به مصرف داروی خاصی ندارند، ادامه داد: بیمار با مصرف یک لیتر آب و پودر او آر اس به حالت عادی باز می‌گردد و مصرف دراوهای ضد اسهال لازم نیست، همچنین می‌توان با خوردن غذای مناسب مانند کته و میوه‌هایی همچون سیب به بهبود سریع‌تر این بیماری کمک کرد.

 

کرمانپور ضمن تاکید به رعایت بهداشت برای پیشگیری از این بیماری متذکر شد: به احتمال زیاد در خانه‌ای که یکی از اعضای آن دچار بیماری شده‌اند سایر اعضا نیز درگیر می‌شوند اما اگر بهداشت به خوبی رعایت شود این بیماری را به صورت سبک پشت سر می‌گذارند.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها