آخرین اخبار
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
بازدید:۴۳۴
صد آنلاین | دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال وبختیاری درجمع نمازگزاران مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) منطقه میرآباد شهرکرد گفت : بی توجهی برخی اشخاص به حجاب و انجام رفتارهای هنجارشکنانه می تواند یکی از مصادیق تضییع حقوق عامه تلقی و ایشان را به عنوان مجرم تحت پیگرد قرار دهد.
کد خبر : ۲۱۲۷۵

حجاب رابطه مستقیم با سلامت اجتماعی شهروندان دارد

به گزارش صد آنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به همراه تنی چند از قضات دادسرا شب گذشته در مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) منطقه میرآباد شهرکرد حضور یافتند و ضمن اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با نمازگزاران و شهروندان حاضر در مسجد دیدار و گفتگو کردند.

 

در جریان این دیدارها سیدنصرالدین صالحی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به نزدیکی ایام هفته قوه قضائیه و فرا رسیدن سالگرد شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی و یاران باوفای ایشان بیان داشت: فاجعه هفتم تیر سال ۱۳۶۰ پرده از چهره منفور نفاق برداشت و نقشه ها و دسیسه های استکبار و صهیونیسم را برای ضربه زدن به وحدت مردم نقش بر آب کرد.

 

صالحی در ادامه به تشریح عملکرد دستگاه قضایی استان در حوزه های صیانت از حقوق عامه، خدمات الکترونیک قضایی، حجاب و عفاف و اجرای برنامه های سند تحول قضایی پرداخت و اظهار کرد: در نهاد قضایی، محور خدمتگزاری و صیانت از حقوق مردم بر مبنای حفظ نظم و امنیت، اجرای قانون و توسعه عدالت تعریف شده است و لذا دادگستری استان با بهره گیری از ظرفیتهای قانونی برای تحقق این اهداف متعالی گام بر می دارد.

 

دادستان عمومی مرکز استان یکی از جلوه های بارز حفظ حقوق عامه را رعایت حجاب و عفاف در جامعه عنوان کرد و گفت: از آنجا که حجاب رابطه مستقیمی با سلامت اجتماعی شهروندان دارد لذا بی توجهی برخی اشخاص به این موضوع و انجام رفتارهای هنجارشکنانه می تواند یکی از مصادیق تضییع حقوق عامه تلقی و ایشان را به عنوان مجرم تحت پیگرد قرار دهد.

 

صالحی با تأکید بر اینکه خدمت رسانی شایسته و بی منت به مردم جزء افتخارات دستگاه قضا محسوب می شود تصریح کرد: تلاش کادر اداری و قضایی دادگستری تسهیل و تسریع در خدمت رسانی است و به همین منظور کارکنان این نهاد با بهره گیری از فناوریهای نوین، تلاش مضاعفی را برای خدمت رسانی و رسیدگی به مطالبات مردم به کار بسته اند.

 

وی افزود: نتیجه این تلاشهای صادقانه و شبانه روزی به راه اندازی سامانه های هوشمند قضایی، انجام دادرسی های الکترونیک در محاکم و ثبت و پیگیری شکایات و درخواستها در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی منجر شده که موجبات تسهیل در امور مردم و کاستن از مراجعات شهروندان به محاکم را فراهم آورده است.

 

دادستان مرکز استان در سخنان خود بر لزوم اجرای دقیق برنامه ها و سیاستهای سند تحول قضایی تأکید و ابراز داشت: اجرای سند تحول محور برنامه های دستگاه قضایی معطوف به استفاده حداکثری از ظرفیتهای مردمی برای کاهش جرم، ایجاد صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده به دادگاه است و بر این اساس ما نیازمند همراهی و همکاری اقشار مختلف مردم برای پیشبرد سیاستهای دستگاه قضا هستیم.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها