آخرین اخبار
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۶
روشی که در صبح ناشتا چهره  وپوست شما را 10 سال جوان و شاداب می کند
بازدید:۱۹۱۳
صد آنلاین | یکی از راههای پر شدن و سفت شدن پوست صورت استفاده ماسک در خانه است. در بازار ماسک‌های صنعتی زیادی برای این کار وجود دارد. اما می‌توانید در منزل هم ماسک درست کنید.
کد خبر : ۲۰۸۶۱

به گزارش صد آنلاین، دو نمونه ماسک برای پیشگیری و درمان شل شدن پوست صورت عبارتند از: یکی از راه‌های سفت شدن پوست صورت با طب سنتی استفاده از یخ در طی روز است. ابتدا یک خیار را با قسمت ریز رنده کنید. سپس به آن دو قاشق غذاخوری ماست اضافه کنید و خوب هم بزنید. اگر پوست شما چرب است، از ماست کم چرب استفاده کنید. همچنین چند قطره آبلیمو هم در این ماسک بریزید. ولی اگر پوست خشکی دارید، از ماست پرچرب استفاده کنید.

 

 


خیار یک میوه آبرسان است که در بهبود سلامت پوست تاثیر زیادی دارد. حالا این ترکیب را داخل قالب کوچک یخ بریزید تا یخ ببندد. بعد از چند ساعت، ماسک یخ زده را از داخل قالب جدا کرده و داخل یک کیسه فریزر یا ظرف سر بسته بریزید. آن را در فریزر نگهداری کنید.

 


هر روز یک تکه یخ را بر روی پوست خود بمالید. یخ خاصیت بستن منافذ پوست را دارد. همچنین به درمان شل شدن پوست صورت کمک می‌کند.

 

 

ماسک سفیده تخم مرغ و نشاسته ذرت

 


یکی دیگر از بهترین راههای سفت شدن پوست صورت با طب سنتی استفاده از ماسک سفیده تخم مرغ است. برای این کار ابتدا یک سفیده تخم مرغ را خوب هم بزنید تا کف کند و سفید شود. حالا یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت را که باید کاملاً پودری باشد، به آن اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا به حالت خمیری درآید.

 

بیشتر بدانید :

مصرف این گیاه باعث اختلال دارویی

در بعضی از افراد می شود 

 

 


صورت را ابتدا با آب بشویید تا هیچ چربی یا میکروبی روی آن نباشد. حالا ماسک را روی تمامی قسمت‌های صورت بمالید و بعد از نیم ساعت با آب خالی صورت خود را بشویید.

 


این ماسک پوست صورت را جمع می‌کند و باعث سفت شدن پوست می‌شود. بعد از چند دقیقه که ماسک را روی صورت گذاشتید، احساس فشار و کمی سوزش در ناحیه پوست دارید. بعد از شستن صورت، پوست کمی قرمز است. اما بعد از یک ساعت قرمزی آن برطرف می‌شود.

 


این ماسک را هر سه روز یک بار بر روی صورت خود بزنید. تاثیر آن را بعد از یک ماه دریافت می‌کنید.

 

2333/ی

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها