دیپلماسی در برابر قدرتهایی که ریشه در کینه و فساد دارند، چیزی جز اتلاف وقت نیست. تاریخ نشان داده است که دولتمردان یانکی، نه با منطقِ توافق، بلکه تنها با زبانِ قدرت سخن میگویند. آمریکا، که امروز دیگر تنها یک ابرقدرت نیست، بلکه به کانون فساد و نماد کینهتوزی در جهان بدل شده، با هر وعدهای که میدهد، تنها در پی فریب و تخریب است.
واقعیت تلخ این است که جهان امروز تحت سایه مثلثِ شرارت یعنی آمریکا، انگلیس و رژیم جعلی صهیونیستی، به مکانی ناامن برای زندگی انسانها تبدیل شده است. اینها با سیاستورزیهای فریبکارانه و کینهتوزیهای ساختگی، سعی در تسلط بر نظم جهانی دارند، اما فراموش کردهاند که قدرتهای خودسر، تنها از طریق زبانِ بازدارندگی شناخته میشوند.
در برابر این حجم از فساد و کینه، زمانی که زبانِ دیپلماسی از گفتن حقیقت باز میایستد، تنها موشکها هستند که میتوانند با صدای رعدآسای خود، معنای واقعیِ مذاکره را به گوش دولتمردان واشینگتن برسانند. در دنیای امروز، اگر بخواهیم با دشمنی که نمادِ کینه است مذاکره کنیم، باید بدانیم که تنها زبانِ معنادار، زبانِ قدرت است.