آخرین اخبار
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۲
بازدید:۶۴۴
«ایمان» و «امید» همواره در ۴۴ سال گذشته عامل موفقیت ملت ایران بوده و موجب شده است تا ما بتوانیم مشکلات و موانع بزرگی همچون جنگ تحمیلی را پشت سر بگذاریم.
کد خبر : ۲۰۳۱۶

«امید» و «ایمان»؛ ۲ بال اقتدار ایران اسلامیسید محمدجواد میرخانی؛ حضرت امام خمینی (ره) با تکیه بر دو عامل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری توانستند همراه با ملت بزرگ ایران بر حکومت طاغوت غلبه کرده و سه تحول بزرگ را در سطح کشور، دنیای اسلام و جهان ایجاد کنند؛ اما عامل نرم‌افزاری که حضرت امام خمینی (ره) توانستند با تکیه بر آن، این سه تحول بزرگ را خلق کنند، به تعبیر حضرت امام خامنه‌ای (مُدظله‌العالی) «ایمان» و «امید» بود.

 

 

 


«ایمان» و «امید» همواره در چهل و چهار سال گذشته عامل موفقیت ملت ایران بوده و موجب شده است تا ما بتوانیم مشکلات و موانع بزرگی همچون جنگ تحمیلی را پشت سر بگذاریم؛ بنابراین امروز هم این دو مؤلفه مهم باید در کشور زنده بماند تا جایگاه باعزت جمهوری اسلامی ایران در نظم جدید جهانی حفظ شده و ما بتوانیم بر مشکلات داخلی کشور خصوصاً مشکلات اقتصادی و معیشتی فائق آییم.

دشمنان همواره سعی می‌کنند تا دو مولفه «ایمان» و «امید» را در ملت بزرگ ایران هدف قرار داد و آن‌ها را تضعیف و نابود کنند؛ چراکه چنانچه ایمان و امید در مردم ما از بین برود، یعنی ایمان مردم تضعیف شود و شعله امید در دل مردم خاموش شود، حفظ استقلال ملی به‌خطر خواهد افتاد؛ همچنین عزت ملی و منافع ملی نیز به این وجود ۲ عامل مهم بستگی دارد.

 

 

استکبار جهانی در این راستا، در پی ترویج ناامیدی در میان ملت ایران خصوصاً جوانان است و مشکلات را به ابزاری برای خاموش کردن نور امید در دل جوانان و در واقع خالی کردن دل آن‌ها تبدیل می‌کند؛ این درحالی است که مشاهده مشکلات در کشور، خود می‌تواند موجب تقویت انگیزه و امید برای برطرف کردن آن‌ها شود و از طرفی دیگر با وجود همه مشکلات، عوامل زیادی هم در کشور وجود دارد که خود موجب تقویت امید در دل مردم خصوصاً جوانان خواهد شد و این عوامل امیدزا بیش از مشکلات است؛ این درحالی است که دشمن نمی‌خواهد بگذارد تا عواملی که موجب تقویت امید و آینده روشن در دل مردم می‌شوند، دیده شوند.

 

 

نگاهی به پیشرفت‌های دهه‌های اخیر، خود برای ملت بزرگ ایران امیدآفرین است؛ چراکه جمهوری اسلامی ایران در این ۴۴ سال توانسته از آن وضعیتی که در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی داشت؛ یعنی حتی توانایی تولید سیم‌خاردار برای استفاده در جنگ را نداشت؛ امروز به جایگاهی برسد که در زمینه تکنولوژی‌های مختلف مانند سلول‌های بنیادی پیشرفت کند و از سویی دیگر دشمنان درصدد مقابله با برنامه هسته‌ای آن بر آیند و یا این‌که با صادرات جنگ‌افزار‌های پیشرفته خود، در صنعت نظامی، در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد.

 

 

درباره «ایمان» نیز؛ برخی اصرار دارند تا بگویند که ملت بزرگ ایران از آرمان‌های دینی و انقلابی خود خسته شده است و افرادی در جامعه هستند که دغدغه دین، ایمان و انقلاب را ندارند؛ البته که این مسائل در برخی افراد جامعه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز دیده می‌شود؛ اما نگاهی به شور مردم برای شرکت در مراسم‌های مذهبی و انقلابی، نشان می‌دهد که «ایمان» در ملت ایران نه‌تن‌ها کمتر نشده؛ بلکه هرروز بسیار چشمگیرتر و عیان‌تر نیز می‌شود. نمونه آن شرکت گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گذشته بود که به‌عنوان «۲۲ بهمن تماشایی» پس از ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران لقب گرفت.

نمونه دیگر «ایمان» ملت بزرگ ایران که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی خود، در حرم مطهر امام خمینی (ره) نیز به آن اشاره کردند، وجود هسته‌های مقاومت در مساجد و هیئت‌هاست که از دل آن جوانانی به‌عنوان مدافع حرم، مدافع امنیت فعلان جهاد تبیین، گروه‌های کمک مؤمنانه، اردو‌های جهادی و... برمی‌خیزند.

اما وظیفه ما در قبال ترویج «امید» و «ایمان»؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند: «فعالان دانشگاهی، فعالان حوزوی، صاحبان جایگاه‌های اجتماعی به‌ویژه کسانی که حرف آن‌ها به گوش مردم می‌رسد، مردم حرف آن‌ها را می‌شنوند، این‌ها وظیفه دارند؛ وظیفه این است که ایمان‌ها را تقویت کنند، امید‌ها را تقویت کنند، شبهه‌ها را برطرف کنند، شیوه‌های دشمن در شبهه‌آفرینی و یأس‌آفرینی را خنثی کنند».

ضرورت ترویج امید و ایمان درحالی است که بایستی در مقابل شبهه‌آفرینی و یأس‌آفرینی دشمنان نیز ایستادگی کرد؛ بنابراین در این زمینه نیز باید توجه داشت که دشمن برای دستیابی به اهداف خود، جوانان را به مسئولان کشور، حرکت‌های سیاسی و اقتصادی کشور و همچنین افراد را به یکدیگر بدبین می‌کند؛ بر این اساس، باید با این شیوه‌های دشمن نیز مقابله کرد.

2111/r

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها