۲۶ اسفند ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۵

سوپرمن خودت باش/ تغذیه سالم، سپری در برابر بیماری‌های مزمن

سوپرمن خودت باش/ تغذیه سالم، سپری در برابر بیماری‌های مزمن
بازدید:۱۲۶
صد آنلاین | پژوهش‌های جدید دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد انتخاب درست خوراک می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی و برخی سرطان‌ها را به‌طور چشمگیری کاهش دهد.

 به گزارش صد آنلاین ، پژوهش‌های جدید دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد انتخاب درست خوراک می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی و برخی سرطان‌ها را به‌طور چشمگیری کاهش دهد.

مصرف روزانه سبزیجات و میوه‌های متنوع، به‌دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان و ترکیبات گیاهی، از سلول‌ها محافظت می‌کند.غلات کامل مانند نان سبوس‌دار، برنج قهوه‌ای و جو دوسر با فیبر بالا، در کنترل قند خون و سلامت روده نقش دارند.

جایگزینی گوشت قرمز با پروتئین‌های سالم مانند ماهی، مرغ، حبوبات و مغزها، خطر بیماری قلبی را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد.چربی‌های مفید مانند روغن زیتون، آووکادو و مغز‌ها برای سلامت مغز و قلب ضروری‌اند؛ حذف کامل چربی‌ها توصیه نمی‌شود.

کاهش مصرف شکر و نمک با حذف نوشیدنی‌های شیرین و فست‌فودها، نقش مهمی در کاهش فشار خون و چربی خون دارد.نوشیدن آب کافی در طول روز برای حفظ متابولیسم، تمرکز و دفع سموم بدن ضروری است.

کارشناسان تأکید می‌کنند مکمل‌ها جایگزین غذا‌های کامل نیستند؛ بدن ما برای عملکرد بهتر، به مواد مغذی طبیعی نیاز دارد./خبرگزاری دانشجو

تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها