آخرین اخبار
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
این میوه  حاوی پروتئین، مواد قندی و مقدار زیادی ویتامین C بوده و دارویی برای سرماخوردگی است
بازدید:۳۱۱
صد آنلاین | از خواص عناب تازه می‌توان به آرامش‌بخشی و ضد بدخلقی آن اشاره کرد؛ در طب سنتی چینی از عناب به‌عنوان دارویی برای کاهش اضطراب یاد می‌شود. 
کد خبر : ۱۹۷۰۸

به گزارش صد آنلاین ، این میوه باعث تقویت معده و طحال و سیستم گوارشی می شود و برای تصفیه خون و دفع سموم بدن مفید است. همچنین گیاه عناب از بروز مشکلات قلبی جلوگیری می‌کند و در موارد مراقبت‌ها و درمان‌های پوست، عناب سبب روشنی پوست می‌شود. از دیگر خواص عناب تازه می‌توان به خواصی چون خون‌ساز و ملین بودن اشاره کرد. عناب لعاب بسیار زیادی دارد و حنجره را نرم می‌کند. همچنین دندان‌ها را در برابر پوسیدگی مقاوم می‌سازد. چای عناب دارای ماده ضد سرطانی است و باعث ترمیم بافت‌های آسیب دیده و تقویت عضلات هم می‌شود.

 


برگ‌های درختچه این گیاه هم فواید بسیاری دارد و از جوشانده برگ عناب برای تسکین گلودرد و از عصاره آن برای درمان آن استفاده می‌شود. همچنین عناب با دارابودن مقادیر بسیار زیاد ویتامین ‌K برای خون‌ریزی و انعقاد خون بسیار مفید است. عناب حاوی پروتئین، مواد قندی و مقدار زیادی ویتامین C بوده و دارویی برای سرماخوردگی است. البته خواص این میوه برای خانم‌ها دو چندان است.

 

از خواص دیگر عناب می‌توان به جلوگیری و درمان بیماری‌های رحم، گردن رحم و تخمدان‌ها مانند سرطان و افزایش قطر آندومتر رحم، سندروم پلی کیستیک تخمدان که مهم‌ترین علل نازایی است و همچنین تنظیم سیکل سلولی اشاره کرد. بنابراین خواص عناب برای زنان مربوط به رحم و تخمدان‌هاست که با ارتقای سلامت این اندام‌های داخلی، به پیشگیری از سرطان یا نازایی کمک می‌کند.

 

به همین دلیل مصرف به‌اندازه عناب برای خانم‌ها، به ویژه خانم‌های جوانی که به دلیل ابتلا به سندروم پلی کیستیک تخمدان، قاعدگی نامنظمی دارند، ضروری است. در پایان می‌توان گفت در مواردی عناب می‌تواند برای بی‌خوابی، قلب، گردش خون، تقویت سیستم ایمنی و سم زدایی از خون هم مفید باشد.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر