آخرین اخبار
۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۹
بازدید:۳۴۲
سردار آبنوش گفت: فتح خرمشهر سه بُعد نظامی ،سیاسی و معنوی دارد، لازم است ما و نسل‌های جدید هر سه زاویه این پیروزی را نگاه کنیم که از هم جدا نیستند.
کد خبر : ۱۷۲۱۲

 سردار «آبنوش» در مراسم سیزدهمین سالگرد تدفین شهید گمنام و شهید «احمد شمسی پور» و گرامیداشت سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر که با حضور حجت الاسلام «آقا حسینی» امام جمعه شهر محمدیه، مسئولین شهری، فرمانده حوزه بسیج برادران و فرمانده حوزه بسیج خواهران محمدیه، بسیجیان و قشرهای مختلف مردم در مزار شهدای شهر محمدیه همزمان با دهه کرامت برگزار شد، اظهار داشت: حضرت فاطمه‌ معصومه (س) با مشقت و دشواری‌ها این مسیر را انتخاب کردند که جایگاه ولایت برجسته شود ما هم باید فهم و تشخیص خود را به ولایت افزایش دهیم و ولایتمداری فقط لقلقه زبان نباشد.

 

 


آبنوش با اشاره به سیزدهمین سالگرد تدفین شهید گمنام و شهید احمد شمسی پور یادآور شد: هر دو شهید بانام هستند و گمنام نامی تر است. این شهدا در راه ولایت فدا شدند و ارزش پیدا کردند و مردم به عزیزان عرض ادب می‌کنند و این ارادت به دلیل ولایت مداری شهدا است.

 

 

 

سردار آبنوش با اشاره به اینکه فتح خرمشهر سه بُعد نظامی ،سیاسی و معنوی دارد تصریح کرد: لازم است ما و نسل‌های جدید هر سه زاویه این پیروزی را نگاه کنیم که از هم جدا نیستند. در بُعد نظامی، امروزه که چهل و یک سال از فتح خرمشهر می‌گذرد هنوز تاکتیک، تکنیک و استراتژی طراحان جوان به اصطلاح آن روزها بی تجربه ما که در آن عملیات به کار بردند در دانشکده های مطرح نظامی قدرت ها به عنوان مصادیق تدریس می‌شود.

 

 

 

مشاور فرمانده سپاه قزوین در ادامه سخنان خود افزود: در بُعد سیاسی، زمانی که خرمشهر را فتح کردیم در سطح بین الملل از سمت تشکل ها و سازمان‌های قدرتمند هیچ حمایتی نداشتیم پادشاهان و سران کشورهای مختلف به واشنگتن رفته و از آمریکا خواستند مستقیم وارد جنگ بشود چرا که ممکن است ایران، بغداد و بصره را هم بگیرد روزهای ۳، ۴ و ۵ خرداد سخت ترین روزهای زندگی ما بود که دشمن با تمام قوا حمله می‌کرد اما ما مقاومت کردیم و به گفته یکی از فرماندهان برجسته عراقی که اعتراف کرد باجوان هایی مواجه هستیم که عاشق شهادت هستند و هر چه آتش می ریزیم آنها باقدرت به پشت خاکریز می‌روند و از ما کاری ساخته نیست.

 

 

وی ادامه داد: اما در بُعد معنوی، خرمشهر را خدا آزاد کرد. تمام تدابیر، نقشه ها، برنامه ها، تاکتیک جای خود اما اعتقاد ما این است که صحنه جنگ بیت المقدس با توکل به خدا و ذکر یاحسین به ثمر نشسته است. این نظام را خدا حفظ کرده و ما هرگز این دستاویز محکم را نباید از دست بدهیم. حاج قاسم عزیز می‌گفتند ما گذشته سخت و دشواری را پشت سرگذاشته ایم و حال چالش های امروزی در برابر آن گذشته، سخت نیست. ما مشکل معیشت داریم که دلایل زیادی دارد و امیدواریم مسئولین ما یک دل و متحد بشوند و از تجربه ها استفاده کنند و بر سایه سار ولایت، صاحبان دهه کرامت، همت مسئولین و همدلی مردم، چالش ها را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/899

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها