آخرین اخبار
۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۲
بازدید:۵۴۱
«علیزاده» گفت: کنگره سرداران و ۱۵۴ شهید بشرویه همزمان با چهارم خرداد برگزار خواهد شد.
کد خبر : ۱۷۰۱۷

«حسن علیزاده» فرماندار شهرستان بشرویه در گفت‌وگو با دفاع‌پرس در بیرجند، ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: خرمشهر سند افتخار ملتی است که برای دفاع از ناموس و آبروی کشورشان از بهترین جوانان خود گذشتند.

 


وی با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر پایان یک دوره مهم از جنگ و آغاز یک دوره جدید در دفاع مقدس بود، گفت: فتح خرمشهر ماهیت جنگ را تغییر داد، تا قبل از آن هدف صدام و حامیانش براندازی و تغییر نظام اسلامی بود، ولی بعد از جداکردن خوزستان و لغو قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر هیبت ارتش عراق در انظار عرب‌ها و جهان شکسته شد و انقلاب اسلامی جایگاه تضمین کننده‌ای بین ملت‌های منطقه پیدا کرد.

فرماندار شهرستان بشرویه به عوامل پیروزی در عملیات بیت‌القدس و فتح خرمشهر اشاره کرد و افزود: تحول روحی و معنوی در مردم و حضور فعال آنان در جبهه، وحدت فرماندهی، ابتکار و خلاقیت رزمندگان در صحنه‌های نبرد، عدم درک صحیح دشمن از وضعیت جدید کشور، وحدت ارتش و سپاه از عوامل پیروزی در این عملیات بود.

علیزاده ادامه داد: در آن زمان توان ارتش تفاوتی نکرده بود بر تغییرات جنگ افزار‌ها و یگان‌ها افزوده شده بود، اما ترکیبی جدید از توانمندی‌های نظامی در قدرت رزی ایران پدید آمده بود و این قدرت جدید حضور نیرو‌های داوطلبانه مردمی و جبهه‌های جنگ بود که با نگرش امام (ره) به موضوع دفاع و برداشت ایشان از مکتب دفاعی اسلام پدید آمده بود.

 

 

وی با تأکید بر اینکه فاتحان خرمشهر، فاتحان یک شهر نیستند بلکه فاتحان قلب‌های آزادی‌خواهان هستند، تبیین کرد: کنگره سرداران و ۱۵۴ شهید بشرویه همزمان با چهارم خرداد ساعت ۱۴:۳۰ با حضور «قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در محل فاطمیه این شهرستان برگزار می‌شود.

فرماندار شهرستان بشرویه با بیان اینکه در ستاد کنگره سرداران و ۱۵۴ شهید بشرویه بالغ بر ۲۰ کمیته برنامه‌ریزی شده و فعالیت‌ها را بر عهده داشته‌اند، یادآور شد: یکی از مباحثی که در کنار برگزاری این کنگره در نظر گرفته شده محرومیت‌زدایی و خدمت به مردم توسط گروه‌های جهادی بوده که این مهم محقق شده است.

علیزاده اضافه کرد: برگزاری جلسه آبروی محله در سطح محلات و روستا‌های شهرستان، برگزاری شب شعر با محوریت دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا، دیوارنویسی و نقاشی تمثال شهدای شهرستان و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مقام شامخ شهدا، راه‌اندازی پویش‌های مختلف در فضای مجازی، تدوین کتاب از «کویر تا ملکوت»، برگزاری مسابقه جمع‌آوری خاطرات شهدا و رزمندگان دفاع مقدس در بین دانش‌آموزان، تدوین کتاب سبک زندگی شهدا و ... از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی در پایان هدف از برگزاری این کنگره را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح شهرستان، ایجاد روحیه امید با استفاده از تجربیات دفاع مقدس، تجلیل از مقام شهید و شهادت و آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ ایثار و شهادت ذکر کرد.

انتهای پیام/1211

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها