۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
این فرآورده لبنی 200 برابر محصولات صنعتی پوست را سفید و روشن و براق می کند
بازدید:۴۶۲۶۷
صد آنلاین | از جمله محبوب‌ترین دلایل مصرف این ماده مغذی، در مراقبت از زیبایی و درخشندگی پوست نهفته است. مواد معدنی موجود در آن این امکان را برای پوست فراهم می‌کند که شفافیت و سلامت خود را حفظ کند. مواد مغذی موجود در این ماده مغذی مانند ویتامین E، روی و سایر مواد مغذی موجود در آن برای پوست مفید هستند. به همین دلیل این محصول به‌عنوان یک روش درمانی خانگی برای مراقبت از پوست استفاده می‌شود و جایگزین مناسبی برای محصولات آرایشی و شیمیایی به‌شمار می‌رود. علاوه‌بر این، قرار دادن کشک روی پوست صورت باعث صاف‌شدن پوست و درخشندگی و نرمی آن می‌شود.
کد خبر : ۱۶۹۷۷

از جمله محبوب‌ترین دلایل مصرف این ماده مغذی، در مراقبت از زیبایی و درخشندگی پوست نهفته است. مواد معدنی موجود در آن این امکان را برای پوست فراهم می‌کند که شفافیت و سلامت خود را حفظ کند.

 

مواد مغذی موجود در این ماده مغذی مانند ویتامین E، روی و سایر مواد مغذی موجود در آن برای پوست مفید هستند. به همین دلیل این محصول به‌عنوان یک روش درمانی خانگی برای مراقبت از پوست استفاده می‌شود و جایگزین مناسبی برای محصولات آرایشی و شیمیایی به‌شمار می‌رود.

 

کشک جایگزین مناسب شیر

 

 

علاوه‌ بر این، قرار دادن کشک روی پوست صورت باعث صاف‌شدن پوست و درخشندگی و نرمی آن می‌شود.

 

کشک یک نوع فرآورده لبنی‌ست که اکثر کشورهای دنیا با این ماده غذایی ترش‌مزه آشنا هستند. فرآیند تخمیر و تولید کشک با اضافه‌کردن باکتری به شیر صورت می‌گیرد. خواص کشک و تاثیرات آن‌ بر سلامتی، آن را به یک محصول لبنی مهم تبدیل کرده است. علاوه‌بر تقویت طعم غذاهای مختلف، این ماده مغذی می‌تواند عملکرد سیستم گوارش و هضم غذا را بهبود بخشد و به تقویت استخوان و دندان‌ها کمک کند.

 

درحالی‌که خوردن این محصول می‌تواند مواد مغذی مورد نیاز برای داشتن موهای سالم را تامین کند، برخی از افراد آن را مستقیما روی پوست سر خود قرار می‌دهند. این کار برای درمان مستقیم مشکلات پوست سر مانند شوره موثر است و همچنین به نرم‌شدن و تقویت کوتیکول مو کمک می‌کند.

 

 

ارزش غذایی کشک


پیش از اینکه درباره خواص کشک بگوییم، بهتر است با ارزش غذایی این ماده خوراکی آشنا شویم. این شامل ترکیبات تشکیل دهنده و میزان هر یک در ۱۰۰ گرم می‌شود.

 

انرژی: ۳۷۸ کیلوکالری
پروتئین: ۲۰ گرم
کربوهیدارت: ۰۷ گرم
چربی: ۱۰ گرم
آب: ۶ گرم
کلسیم: ۴۳۰ میلی گرم
آهن: ۲ میلی گرم
نیاسین (3B): 62 میلی گرم
ریبوفلاوین (2B): 82 میلی گرم
تیامین (1B): 37 میلی گرم

 

روش مصرف کشک:

اشکنه کشک: یکی از خوشمزه ترین غذاهایی است که در شهرهای مختلف ایران تهیه می‌شود. در طرز تهیه اشکنه از کشک‌های ترش تر و غلیظ تر استفاده می‌کنند. این ترشی و غلطت بالای کشک، اشکنه را خوشمزه تر می‌کند.

 


کشک و بادمجان: غذای خوشمزه و معروفی است که در تهیه آن از دو ماده اصلی بادمجان و کشک استفاده می‌شود. شما می‌توانید کشک بادمجان را با نعناع داغ، سیر داغ، پیاز داغ و کشک به سبک رستوران‌ها تزیین کنید. هرچند همین مواد تزیین کننده غذا را بسیار خوش طعم تر می‌کنند.

 


کشک و کدو: غذای دیگری که برای حفظ سلامتی پیشنهاد می‌شود، کشک و کدو نام دارد. در این غذای کرمانی کدو جایگزین بادمجان می‌شود. برای تزیین آن می‌توانید از نعناع داغ، سیر داغ، پیاز داغ و کشک استفاده کنید.

 


آش رشته: آش رشته غذای سنتی ایران است که محبوبیت ویژه ای دارد. این غذا به علت داشتن انواع حبوبات، کشک و سبزیجات در بهبود عملکرد اندام‌های مختلف از جمله سیستم گوارش نقش مهمی بازی می‌کند.


کله جوش: کله جوش غذای خوشمزه و مقوی دیگری است که به شما پیشنهاد می‌کنیم. طرز تهیه کله جوش در استان‌های مختلف متفاوت است. شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود آن را به روش‌های مختلف تهیه کنید.


آش جو: یکی دیگر از غذاهای خوشمزه ای که به علت وجود کشک و انواع سبزیجات خوشمزه و مقوی است، آش جو نام دارد. پیشنهاد می‌کنیم که از تهیه آن به عنوان عصرانه غافل نشوید.



عوارض جانبی کشک


اگرچه خواص کشک خشک به کاهش وزن کمک می‌کند، اما مصرف روزانه آن می‌تواند منجر به چاقی شود. بنابراین، افراد باید نسبت به مقدار مصرف آن دقت داشته باشند. این محصول می‌تواند برای بعضی از افراد سنگین و حجیم باشد و این موضوع ممکن است باعث یبوست در این افراد شود.

 

این مشکل فقط در اثر مصرف بیش‌ازحد کشک رخ می‌دهد. کشک باعث استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود، اما افراد مبتلا به آرتریت (التهاب مفصل) باید از خوردن این محصول حیرت‌انگیز خودداری کنند؛ چراکه خواص کشک درد مفاصل را افزایش می‌دهند.

 

 

 

211111

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها