به گزارش صد آنلاین، او ضمن تمجید از عملکرد برخی بازیگران، به ویژه تنابنده، به شدت از نحوه اجرای برخی شخصیتها، از جمله شخصیت «بهتاش» و ماجراهای مرتبط با «میمون»، انتقاد کرد.
نقدهای فراستی به سریال «پایتخت»
در این نقد، فراستی اظهار داشت: «سریال «پایتخت» از ابتدا به عنوان یک پروژه کوچک و ساده طراحی شده بود که هدف اصلی آن ایجاد لحظات کمدی و خنداندن مخاطب بود. این ایده از ذهن تورج اصلانی شروع شد و قرار بود به صورت فیلم سینمایی ساخته شود، اما در نهایت به شکل یک سریال تلویزیونی به تصویر کشیده شد. تنابنده نقش اصلی را با حرفهایگری و توانمندی بالایی اجرا کرد و با وجود سادگی محیط و داستان، توانست جذابیت خاصی را به مخاطب منتقل کند.»
او ادامه داد: «بسیاری از بازیگران سریال، بهویژه تنابنده، عملکرد قابل تحسینی داشتهاند و در بیشتر صحنهها کارشان از کیفیت بالایی برخوردار است. حتی شخصیتهایی مثل خواهر تنابنده (شخصیت عینکی) که اجرای متوسطی داشتند، به نوعی قابل تحمل و هماهنگ با محتوای کلی بودند.»
نقاط ضعف سریال از دیدگاه فراستی
با این حال، مسعود فراستی به بررسی نقاط ضعف سریال پرداخت و گفت: «یکی از مشکلات اصلی سریال، نمایش برخی شخصیتهاست که به نظر من غیرقابل توجیه و حتی توهینآمیز به نظر میرسند. به عنوان مثال، داستان میمون و شخصیتی که اخیراً وارد سریال شده و خود را مهمان معرفی کرده، از جذابیت داستان کاسته است. این عناصر نه تنها کمدی نبودند، بلکه به نوعی باعث شدند داستان از مسیر اصلی خود منحرف شود.»
او همچنین افزود: «وقتی سریال سعی میکند وارد حوزههایی مانند سمبلیسم یا خوانشهای عمیقتر از داستان شود، به نوعی دچار پیچیدگیهای اضافی میشود که این موضوع به جای افزایش کیفیت، باعث ایجاد مشکلات در روند روایت داستان میشود.»
جمعبندی
مسعود فراستی در پایان نظر خود را خلاصه کرد و اظهار داشت که اگرچه سریال «پایتخت» در ایجاد فضای کمدی و سرگرمکننده تا حدودی موفق بوده است، اما برخی از شخصیتها و خط داستانی آن نیاز به بازنگری دارند. او از نقشآفرینی تنابنده تعریف کرد، اما از نحوه اجرای برخی عناصر داستان انتقاد کرد و اشاره کرد که این موارد میتوانستند بهتر مدیریت شوند./ آفتاب