۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
بازدید:۴۸۱۰
صد آنلاین | یکی از مهمترین تاثیرات ویتامین آ پیشگیری از بیماری‌های کبدی است. نوشیدن آب هویج بلافاصله بعد از بیدار شدن و به‌صورت ناشتا باعث کم شدن اشتهای شما می‌شود. آب هویج همچنین به پاکسازی کبد کمک و پتاسیم موجود در آن از تخریب سلول‌ها پیشگیری می‌کند و برای سلامت کبد مفید است.
کد خبر : ۱۵۳۱۸

یک کارشناس تغذیه گفت: مصرف انواع آب میوه‌های تازه به ویژه اگر به صورت مخلوط با میوه باشد، باعث جذب بیشتر ویتامین‌ها می‌شود.

سعیده معانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، درباره نوشیدنی‌های سالم جایگزین نوشابه‌های گازدار گفت: نوشیدنی‌ها به دو دسته‌ی نوشیدنی‌های سالم سنتی و ایرانی تقسیم می‌شوند که می‌توانند جایگزین خوبی برای نوشیدنی‌های گازدار و حتی نوشابه‌های رژیمی و آب میوه‌های صنعتی باشند.

 


وی ادامه داد: نوشیدنی‌های سالم به دو دسته سرد و گرم تقسیم می‌شوند که در گروه نوشیدنی‌های خنک انواع دوغ‌های کم نمک جای می‌گیرد.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه از شربت‌های خانگی مانند شربت سکنجبین، خاکشیر، شربت به لیمو و آب لیمو که با شهد یا شکر کم تهیه شده باشند، می‌توان بعنوان دسر بعد از غذا و یا در طول روز استفاده کرد، گفت: مصرف تمام نوشیدنی‌هایی که به آنها اشاره شد به دلیل اینکه به شکل طبیعی و از گیاهان طبیعی و تازه تهیه می‌شوند و مصرف آن به صورت روزی دو فنجان در طول روز هیچ ممنوعیتی برای افراد ندارد.

 

خواص آب هویج برای ریه

معانی افزود: در نوشیدنی‌هایی همانند آب هویج بهتر است برای جذب بیشتر ویتامین‌های محلول در چربی هویج مثل ویتامین A این نوشیدنی را همراه با غذا یا با کمی بستی مصرف کنند.

وی درباره نوشیدنی‌های گرم و سالم گفت: انواع چایی از دسته نوشیدنی‌های گرم است و چای آلبالو می‌تواند نمونه بسیار خوبی از چایی که هیچگونه اسانسی ندارد برای مصرف در ایام گرم سال بهره برد.

این کارشناس در پایان خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود که به اندازه کافی در طول روز آب مصرف شود، افراد می‌توانند بخشی از این میزان را از طریق نوشیدنی‌های گرم و سرد بخصوص آب میوه‌های طبیعی تأمین کنند.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها