آخرین اخبار
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
بازدید:۳۵۷
آیت‌الله «اعرافی» گفت: شهادت مدافع نوامیس نشان‌دهنده رویش‌های انقلاب و زنده بودن غیرت ایمانی در جامعه جوان ما بود که درس‌های بزرگی برای جامعه و جوانان ما داشت.
کد خبر : ۱۴۲۸۸

شهادت «الداغی» زنده بودن غیرت ایمانی در جامعه جوان ما را نشان داد/ نیروی‌های مسلح مدافع ملت های مظلوم هستند

 آیت الله «علیرضا اعرافی» مدیر حوزه‌های علمیه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس اظهار داشت: در ایام فتنه‌ها و اغتشاشات مهندسی شده غرب و دشمنان اسلام و انقلاب، با حوادث گوناگونی مواجه بودیم.


وی افزود: ملت ایران در برابر این جنگ ترکیبی، هوشمندی و وحدت خوبی از خود نشان داد که همچنان برای مواجه با توطئه‌های دشمنان در میدان حاضر است.

مدیر حوزه‌های علمیه عنوان داشت: در ادامه زنجیره توطئه‌های دشمنان در هفته‌های اخیر، شاهد شهادت آیت الله سلیمانی و شهید غیرت الداغی و شهید شهرکی بودیم که این سه شهید نمونه‌ای از مظلومیت جریان انقلابی و مجاهد بود که در کنار هم تابلوی زیبایی از همبستگی ملت ایران را نشان داد.

آیت الله اعرافی ادامه داد: شهادت آیت الله سلیمانی نشان داد روحانیت خادم ملت است و هرگز با فشار و سختی صحنه را خالی نمی‌کند و همچنان مدافع اسلام و ایران بوده و خواهد بود.

وی اضافه کرد: شهادت الداغی به عنوان نماد جوانمردی و غیرت نشان دهنده رویش‌های انقلاب و نشان دهنده غیرت ایرانی در جامعه ما است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شهادت شهید شهرکی نیز نشان دهنده نیرو‌های مسلح مقتدر و خدمتگزار مردم است که تشییع جنازه‌های باشکوه این شهدا در شهر‌های مختلف نشان از هوشیاری و هوشمندی ملت است که علیرغم توطئه‌ها علیه ملت ایران در میدان حاضر هستند.

وی ابراز داشت: دشمنان ملت ایران از برخی پیشرفت‌های خود دلخوش نباشند و بدانند ملت ایران از آرمان‌های خود عقب ننشسته و با امام و شهدا هم‌پیمان است و این مسیر را ادامه می‌دهد.

خطیب جمعه قم با اشاره به اینکه همگان برای اقتدار ایران اسلامی در تمامی عرصه‌ها باید تلاش کنند افزود: یک بعد اقتدار ما دفاعی و نظامی است که به فضل انقلاب اسلامی امروز از یک اقتدار آبرومند نظامی و امنیتی برخوردار هستیم و در رتبه‌های بالای ارتش‌های جهان قرار داریم و سلاح‌های پیشرفته برای دفاع کشور ساخته‌ایم.


وی تصریح کرد: امروز نیروی‌های نظامی ما از یک اقتدار بالایی برخوردار هستند که نه تنها مدافع کشور بلکه مدافع ملت‌های مظلوم عالم نیز هستند.

خطیب جمعه قم افزود: یک سپاهی عزیز در آب‌های خلیج فارس با یک ناو آمریکایی به فارسی سخن می‌گوید و او را دور می‌راند و آنان نیز با احترام مسیر خود را تغییر می‌دهد و این قدرت ما در پهباد و موشک‌های پیشرفته ماحصل خون هزاران شهید است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه در حوزه‌های فناوری و علم رتبه‌های خوبی داریم افزود: در قلمرو‌های گوناگون پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم که نباید این پیشرفت‌ها متوقف و دانشگاه‌ها و دانشمندان با همت بالای خود باید همچنان تلاش کنند تا قدرت علمی ایران عزیز را بالا ببرند.

وی عنوان داشت: در حوزه منطقه بسیاری از معاملات مستکبران توسط ایران اسلامی تغییر کرده است و از فریاد آمریکا که دم از خاورمیانه جدید می‌زد دیگر خبری از آنان نیست و پایگاه اسرائیل در منطقه در خطر است و غیر از غزه کرانه باختری نیز مسلح شده است.


مدیر حوزه‌های علمیه گفت: پیرامون اسرائیل کشور‌های مختلف در برابر آنان ایستاده‌اند و برخی از قدرت‌های خلیج فارس نرمش‌های نشان دادند و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تمام شد و معادلات تغییر کرده است و در اروپا نیز رویکرد‌ها تغییر کرده و چین و روسیه قدرت‌های جدیدی هستند و یمن و سوریه و لبنان و عراق و ایران در برابر قدرت غرب ایستاده‌اند که دولت‌های منطقه باید بیدار شوند.

وی اضافه کرد: زنجیره قدرت ایمانی و انقلابی به مسیر خود ادامه می‌دهد و نقشه‌های آنان را خنثی خواهد کرد.

اعرافی عنوان داشت: اقتدار دفاعی و نظامی ما در سطح بسیار بالایی قرار دارد و اقتدار دیپلماسی ما نیز با سفر‌های رئیس جمهور در حالت تقویت است.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد نیز باید فساد زدایی و رسیدگی به محرومان و خصوصی سازی را دنبال کنیم افزود: در کنار این مسائل اقتدار معنوی و اخلاقی را هم باید مورد توجه داشته باشیم.

خطیب جمعه قم با اشاره به مسائل حوزه قفقاز گفت: به این کشور می‌گوئیم که ایران دوست شما است و شما وقتی وارد این معادلات شدید که برخی دولت‌های منطقه روش‌های خود را تغییر داده‌اند و نباید جا برای رژیم صهیونیستی باز کرد.

انتهای پیام/89000

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها