۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
این افراد در معرض پوسیدگی دندان !
بازدید:۴۸۴
صدآنلاین | عضو فرهنگستان علوم پزشکی گفت: دندان‌های شیری و دائمی ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند.
کد خبر : ۱۴۱۸۵

مسلمی عضو فرهنگستان علوم پزشکی گفت: دندان‌های شیری برای یک کودک خیلی اهمیت دارد، بسیاری از دندانپزشکان قدیمی اعلام کرده اند که دندان‌های شیری از ۶ سالگی به بعد می‌ریزد و نیاز به درمان ندارد، در صورتی که از ۶ سالگی شروع به ریزش می‌کنند و دندان‌های عقب تا ۱۲ سالگی در دهان کودک باقی می‌مانند.

وی گفت: اگر این دندان‌ها را زود از دست بدهیم، دندان‌های دائمی دچار مشکل می‌شوند. یعنی پوسیدگی دندان‌های شیری می‌تواند روی دندان‌های دائمی اثر بگذارد.

 مسلمی بیان کرد: وجود دندان شیری علاوه بر سلامت کلی کودک، برای جویدن و تکلم کودک نیز لازم است و اگر عفونی شود برای سلامت کلی کودک یا برای دندان دائمی زیر یک سال مشکل ایجادکند، چرا که ارتباط بین دندان شیری و دندان دائمی یک ارتباط تنگاتنگ و نزدیک است و هر گونه آسیبی به دندان‌های شیری به جوانه دندان‌های دائمی منتقل می‌شود.

عضو فرهنگستان علوم پزشکی ادامه داد: حفظ دندان‌های شیری برای سلامت کلی کودک و دندان‌های دائمی آن‌ها می‌تواند اثر داشته باشد. اگر این دندان‌ها زود از بین بروند باید فضای نگارنده بگذاریم و جای دندان را حفظ کنیم، ولی اگر فضای نگارنده نگذاریم دندان‌های بغل حرکت می‌کنند و فضای آن دندان را می‌بندد و احتیاج به ارتودنسی و کار‌های خیلی پیچیده‌تر پیدا می‌کند.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها
توهین سخنران مراسم ستاد پزشکیان به رئیس جمهور شهید سید ابراهیم رئیسی|ویدئو