۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
گریدی که نوجوانان را می کشد / هشدار جدید سونامی مرگ
بازدید:۶۷۹۴
صدآنلاین |  یک متخصص بیماری‌های داخلی نیم ساعت ورزش روزانه و یا ۴۰ دقیقه دویدن آهسته را در پیشگیری از کبد چرب بسیار موثر دانست.
کد خبر : ۱۴۱۸۰

حسین امیری متخصص بیماری‌های داخلی با بیان اینکه عوامل مختلفی باعث ایجاد کبد چرب می‌شوند، گفت: از جمله مهمترین این عوامل می‌توان به مصرف سرخ کردنی‌ها، فست فودها، نوشابه، مواد قندی، چربی‌ها و بی تحرکی اشاره کرد.


وی اظهار کرد: اگر میزان کالری دریافتی بدن بیش از نیاز روزانه باشد، این امر نیز سبب ذخیره چربی در بافت‌های مختلف می‌شود و انسان را برای پذیرش این بیماری مستعدتر می‌کند.

این متخصص داخلی با بیان اینکه افراد مبتلا به کبد چرب علائمی مانند خستگی و ضعف بدنی، بی حوصلگی، درد عضلانی و رفلاکس دارند، گفت: کبد چرب ممکن است منجر به بیماری‌های متابولیکی گردد.

وی گفت: کبد چرب در صورت بروز به چهار گرید تقسیم می‌شود که گرید چهار حادترین نوع آن است و اگر به موقع درمان نشود به سیروز کبدی و پس از آن می‌تواند به سرطان کبد تبدیل شود.

 امیری مهمترین درمان این بیماری را پیشگیری از آن دانست و گفت: درمان‌های مختلفی از قبیل سنتی و طبی برای این موضوع مطرح شده و دارو‌هایی هستند که باعث کنترل آنزیم‌های کبد می‌شوند، اما در بازگشت بافت کبد نقش چندانی ندارند.

وی مهمترین درمان این بیماری را بر اساس آخرین اطلاعات پزشکی شامل ورزش روزانه و نیم ساعت تا چهل دقیقه دویدن آهسته به طوری که ضربان قلب به بالای ۱۰۰ برسد، دانست.

78900

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها