آخرین اخبار
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۹
بازدید:۶۱۲
حجت‌الاسلام مهری از رشد ۳۴ درصدی جمع‌آوری زکات کشور در سال ۱۴۰۱ خبر داد.
کد خبر : ۱۳۹۷۵

رشد ۳۴ درصدی جمع‌آوری زکات کشور در سال ۱۴۰۱حجت‌الاسلام والمسلمین محمدطه مهری مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با  دفاع‌پرس، اظهار داشت: سال گذشته در مجموع دو هزار و ۲۷۶ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شد که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۳۴ درصدی داشته است.

 

 

حجت‌الاسلام مهری افزود: از این میزان هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان زکات مستحب و ۵۵۳ میلیارد تومان نیز فطریات، کفارات و رد مظالم بوده است.

 

 

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد گفت: سال گذشته همچنین ۳۰۰ میلیارد تومان نیز زکات واجب (زکات مال) از مودیان زکات دریافت شده است.

 

 

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های استانی علمی، ترویجی و تکریمی زکات، تاکید کرد: سال ۱۴۰۱ حدود ۹۰ درصد زکات جمع‌آوری شده صرف امور معیشتی نیازمندان از جمله تامین جهیزیه، مسایل درمانی، کمک هزینه تحصیلی و ساخت مسکن شد و مابقی در امور عمرانی مناطق محروم هزینه شد.

حجت‌الاسلام مهری رفع فقر از جامعه را از آثار مهم زکات خواند و اضافه کرد: از همه کسانی که برای ترویج و فرهنگ‌سازی زکات در کشور تلاش می‌کنند، تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدوارم فریضه زکات همچنان در کشور جریان‌سازی شود.

8999

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها