آخرین اخبار
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۷
بازدید:۲۸۰
سهرابی با اشاره به نقش نمایشگاه کتاب تهران در ارتقاع فرهنگ عمومی گفت: نمایشگاه کتاب بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشورمان است که اگر این مسئله را در کنار اهمیت کتابت در تاریخ کشورمان ببینیم حتمأ متوجه اهمیت این نمایشگاه خواهیم شد.
کد خبر : ۱۳۸۱۷

عبدالرضا سهرابی (مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) در گفتگو با ستاد خبری سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با تاکید بر اینکه موضوع کتاب و کتاب‌خوانی موضوعی بسیار جدی و مهمی است، گفت: این حوزه در فرهنگسازی افکار و رفتار در همه شئون زندگی ازجمله حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تاثیر مستقیم دارد چراکه افرادی که اهل مطالعه باشند جهان‌بینی درست‌تری نسبت به دیگران خواهند داشت لذا انسان‌ها در این مسائل می‌توانند تصمیمات بهتری از خود بروز دهند.


او کتاب را از محوری‌ترین پایه‌های فرهنگ‌ساز در تاریخ ایران دانست و با تاکید براینکه کتاب حوزه پایه‌ای فرهنگ تمدنی و دینی ایرانیان است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم‌انقلاب دراین خصوص و نسبت به مطالعه کتاب بسیار نظرات مساعد و تاکید دارند.

مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را یک اتفاق مهم در تقویم فرهنگی کشورمان معرفی کرد و ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشورمان است که اگر این مسئله را در کنار اهمیت کتابت در تاریخ کشورمان ببینیم حتمأ متوجه اهمیت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز خواهیم شد.


سهرابی به اهمیت و تاثیر مستقیم نمایشگاه کتاب تهران در توسعه فرهنگ‌ کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و ادامه داد: این اتفاق در ارتقاع فرهنگ عمومی کشورمان و اقبال به مطالعه تاثیرات ویژه فراوان و شگرفی را به همراه داشته است.

وی چارچوب برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران طی ادوار گذشته را رضایت‌مند دانست و ادامه داد: باید بخاطر اهمیت کتاب و کتابت که مادر تمام شاخه‌های فرهنگی است به این مقوله نگاه ویژه صورت بگیرد لذا مسیر فرهنگمان از خواندن و نوشتن خواهد گذشت.

مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام آمادگی کرد تا به‌عنوان همکار در کنار مسؤولین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد و افزود: موضوع نمایشگاه کتاب به‌قدری مسئله بزرگی تلقی می‌شود که مسوولین را به‌شدت درگیر می‌کند که البته ما به عنوان بخشی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی داریم تا همکاری لازم را با ستاد اجرایی نمایشگاه داشته باشیم.

سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی (ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار خواهد شد.

778888

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها