آخرین اخبار
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۲
بهترین برنامه برای خونسازی بدن در ناشتای صبح / مجبورید هر هفته خون اهدا کنید
بازدید:۱۵۷۰
صد آنلاین | یکی از رایج‌ترین دلایل کم خونی، کمبود آهن یا همان فقر آهن است. به دلیل کمبود آهن بدن، نمی‌تواند به میزان کافی هموگلوبین تولید کند و در نتیجه گلبول‌های قرمز خون کار اکسیژن رسانی به بافت‌های مختلف را به درستی انجام نمی‌دهند؛ به همین دلیل علائم‌ کم‌ خونی همچون گیجی، احساس خستگی، کمبود اکسیژن و عدم عملکرد درست مغز و سایر اندام‌ها به وجود می‌آید که فرد را ملزم می کند به روش های درمان سریع کم خونی روی بیاورد.
کد خبر : ۱۲۹۸۹

به گزارش صد آنلاین ، مواد غذایی دارای آهن را می‌توانید در صبحانه برای کم خونی استفاده کنید تا در اولین وعده غذایی، خون سازی خود را افزایش دهید. برای بهترین غذا برای کم خونی در وعده صبح می‌توان به مصرف ارده حلوا و شیره ارده اشاره کرد.


در تهیه این مواد از کنجد استفاده می‌شود و در نتیجه به دلیل دارا بودن میزان زیادی آهن، یک صبحانه برای کم خونی محسوب می‌شود.همچنین ارده شیره، شامل مواد معدنی مفید همچون کلسیم، آهن و منیزیم است که در کنار درمان سریع کم خونی، تاثیرات مثبتی بر روی سلامت کلی افراد دارند.


بهترین انواع خشکبار برای کم خونی کشمش، کنجد و خرما هستند این مواد غذایی می‌توانند در تهیه صبحانه برای کم خونی استفاده شده و به رفع علائم کم خونی کمک نمایند.در کنار مصرف خشکبار برای کم خونی می‌توان از آجیل نیز استفاده کرد.

 

مهمترین انواع آجیل و خشکبار برای کم خونی پسته و گردو هستند؛ این مواد غذایی می‌توانند در تهیه معجونی در صبحانه برای کم خونی استفاده شوند.برای تهیه صبحانه برای کم خونی باید چند نکته را در نظر بگیرید. یکی از مهم‌ترین نکته‌ها، این است که از غذای مضر برای کم خونی که همان چای است، در وعده صبحانه استفاده نکنید و آن را به حداقل یک ساعت پس از صبحانه موکول نمایید.


یکی از مواد غذایی که در تامین آهن مورد نیاز بدن بسیار اهمیت دارد، عدس است. برای اینکه بتوانید کم خونی و کمبود آهن خود را جبران نمایید، می‌توانید صبح با مصرف عدسی همراه با آبلیمو یک صبحانه برای کم خونی داشته باشید. انگور می‌تواند در جبران کمبود آهن بسیار اهمیت داشته باشد؛ بنابراین برای صبحانه ارده را که حاوی میزان زیادی کنجد است، همراه با شیره انگور میل کنید. برگه‌های زردآلو و همچنین انجیر خشک از انواع خشکبار برای کم خونی هستند که مصرف آن‌ها در صبحانه برای کم خونی تاثیر بسیاری دارد.

 

حبوبات هم جزء مواد غذایی شگفت انگیز برای درمان کم خونی مخصوصا در افراد گیاهخوار هستند: 
لوبیا قرمز
سویا
لوبیا چشم بلبلی
لوبیا چیتی
نخود
لوبیا سیاه
لوبیا لیما (لوبیا عروس)
آجیل 
به طور کلی مغز ها نقش بسیار مهمی در تأمین نیاز بدن به انواع مواد معدنی و نظیر آهن و فولیک اسید را بر عهده دارند. 

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها