آخرین اخبار
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
بازدید:۴۰۵
مدیر کل ورزش و جوانان فارس در دیدار شورای معاونین این اداره کل با مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: استان فارس ۸۵۰ شهید ورزشکار تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و کنگره بزرگداشت این شهدا در راستای کنگره بزرگداشت ۵ هزار و دویست شهدای ورزشکار کشور برگزار می شود و برآنیم با تعامل با اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این رویداد مقدس به نحوه احسن اجرایی شود.
کد خبر : ۱۲۹۶۲

 مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس و شورای معاونین این اداره کل با حضور در دفتر مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با سردار ابراهیم بیانی دیدار و گفت و گو کردند.


 

حیدر صفرپور در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی گفت: جامعه بزرگ ورزش کشور ۵۲۰۰ شهید ورزشکار را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و در این بین ۸۵۰ شهید ورزشکار استان فارس طلایه دار فرهنگ بزرگ ایثار و شهادت در بین جامعه ورزش و جوانان بودند.

 

 

وی با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای ورزشکار کشور بیان داشت: این کنگره در سال آینده در سطح استان ها و ملی برگزار خواهد شد و برانیم با برگزاری این رویداد مقدس گامی هرچند کوچک در راستای تجلیل از مقام شامخ شهدا برداریم. صفرپور تصریح کرد: امید داریم با استفاده از ظرفیت‌های دو جانبه دو دستگاه و افزایش مراودات این رویداد مقدس به نحو احسن اجرایی شود و آمادگی داریم از ظرفیت‌های موجود اداره کل ورزش و جوانان استان فارس جهت بهره‌مندی مخاطبین این سازمان خدمت رسان به جامعه رشادت و شهادت همکاری لازم را داشته باشیم. مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران را از برنامه های این اداره کل در سال گذاشته برشمرد و ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ ، ۱۴۷ مورد با خانواده شهدا و ایثارگران دیدار و از یادگاران دفاع مقدس و دیگر عرصه های ایثار و شهادت تجلیل به عمل آمد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس نیز در این دیدار با تقدیر از مدیرکل و شورای معاونین اداره کل ورزش و جوانان استان فارس به جهت این دیدار گفت: در دوران دفاع مقدس که سال های زیادی از پیروزی انقلاب نمی گذشت و جمعیت ایران اسلامی به ۳۵ میلیون نفر می رسید سه و نیم میلیون نفر در جبهه حضور یافتند و جنگ با جمعیتی کمتر از ۱۰ درصد مردم اداره شد.

 

 

وی افزود: در آن زمان دو ابرقدرت بزرگ دنیا آمریکا و شوروی به همراه ۴۴ کشور توانمند دیگر در کنار صدام تجهیزات و اسلحه و حمایت مالی از رژیم بعث می کردند.

 

 

ابراهیم بیانی ادامه داد: تنها کشور کویت پس از حمله نظامی صدام به آن کشور اعلام داشت که در دوران دفاع مقدس ۸۰ میلیارد دلار کمک مالی به صدام کرده است.

 

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس بیان داشت: در طول دوران دفاع مقدس ۱۹۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده استان فارس با ۱۴۵۰۰ شهید ۲۲۳۰ جانباز و ۴۲ هزار آزاده تقدیم کشورمان کرد و این تعداد معادل شهدا جانبازان و ایثارگران7 استان کشور بود.

 

 

وی در بخش دیگری صحبت های خود ورزش را برای جامعه جانبازان مفید برشمرد و گفت: ورزش ارتباط مستقیمی با سلامت دارد و جانبازان نیز نیازمند استفاده از ظرفیت های ورزشی هستند و امکانات ما در این حوزه محدود است.

 

 

وی تاکید کرد: نیازمندیم در این بخش از ظرفیت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان فارس و سایر دستگاه ها جهت رفع نیاز جامعه هدف خود استفاده کنیم.

پایان پیام/د333222

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها