۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۰
یکی از امراض دیابت و قند خون خطای دید و ضعف چشم است / این گیاه در شش ماه آن را از بین می برد
بازدید:۸۰۳
صد آنلاین | مصرف عصاره جینکو بیلوبا می تواند از پیشرفت بیماری گلوکوم یا آب سیاه جلوگیری کند، یک مطالعه کوچک که در سال 2013 در Cochrane منتشر شد، نشان داد، مصرف جینکو بیلوبا می تواند دژنراسیون ماکولای وابسته به سن را نیز کاهش دهد.
کد خبر : ۱۲۸۱۶

مطالعه ای که در مجله français d’ophtalmologie منتشر شده و بر روی 29 بیمار دیابتی انجام شده است، نشان می دهد، مصرف عصاره برگ جیـنکو بیلوبا به مدت 6 ماه می تواند باعث بهبود دید رنگی در افراد مبتلا به رتینوپاتی دیابتی شود.

 

جینکو بیلوبا (نام علمی: Ginkgo Biloba)، درختی است که قرن ها مورد استفاده قرار می گرفته است و سرزمین اصلی آن چین بوده و در طب سنتی و غذاهای چینی بکار برده می شود. محصولات دارویی این گیاه از برگ های سبز آن تهیه می شود. عصاره این برگ ها به اشکال مختلف مانند: مایعات غلیظ، کپسول، قرص، اسپری، نوشیدنی های کولا، در دسترس است. این گیاه همچنین حاوی مقادیر زیادی ترپنوئید و فلاونوئید می باشد و به دلیل اثر آنتی اکسیدانی خود معروف است.

 

عوارض جانبی و اقدامات احتیاطی برای استفاده از جینکو بیلوبا


هرچند مصرف عصاره برگ جینـکو بیلوبا معمولا برای اکثر افراد بی خطر است و عوارض جانبی ناشی از مصرف جینکو بیلوبا نادر است. به خصوص هنگامی که در دوز مناسب استفاده شود، اما برخی از افراد ممکن است دچار واکنش های آلرژیک مانند: سردرد، سرگیجه، بی قراری، حالت تهوع، استفراغ، ضعف، خونریزی، یبوست، فشار خون پایین، تپش قلب و اسهال شوند.

 

در برخی از مطالعات حیوانی نشان داده شده است که گیاه Ginkgo biloba می تواند خطر ابتلا به سرطان تیروئید و سرطان کبد را افزایش دهد، اما این نتیجه در حیوانات هنگام مصرف دوزهای بسیار زیاد Ginkgo biloba ظاهر شد و اطلاعات کافی در مورد احتمال بروز آن بر روی انسان وجود ندارد.

خوردن بیش از 10 دانه بذرهای این گیاه در روز می تواند منجر به ضعف نبض، دشواری تنفس، از دست دادن هوشیاری و شوک شود.

 

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها