کاشت ناخن به خودی خود، از نظر بسیاری از مراجع تقلید، اشکالی ندارد و به شرطی که به عنوان زینت در نظر گرفته شود، باید از نامحرم پوشانده شود. اما مسئله اصلی زمانی مطرح میشود که ناخن مصنوعی مانع از رسیدن آب به بدن در هنگام وضو یا غسل شود. در این صورت، وضو یا غسل باطل خواهد بود مگر اینکه ناخن به گونهای باشد که امکان برداشتن آن وجود نداشته باشد یا برداشتن آن مستلزم ضرر و مشقت باشد که در این شرایط وضو و غسل به صورت جبیره انجام میشود.
برخی از مراجع، مانند آیتالله صافی گلپایگانی، کاشت ناخن را در صورتی که مانع انجام وضو و غسل شود، حرام میدانند و توصیه میکنند که باید ناخن مصنوعی برداشته شود. آیتالله مکارم شیرازی نیز تاکید کردهاند که کاشت ناخن مانع از رسیدن آب به عضو و باطل شدن وضو و غسل میشود.
در پاسخ به سوالات متعدد درباره درآمد از طریق کاشت ناخن، بیشتر مراجع این درآمد را حلال میدانند، اما برخی، به ویژه آیتالله سیستانی، آن را حرام میدانند چون ممکن است به انجام وضو و غسل به صورت غیر صحیح منجر شود.