۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۱
عصاره 200 ریشه درمانگر در این گیاه است / قاتل فشار خون + رخم معده + سنگ کلیه
بازدید:۱۱۶۹۵۷
صد آنلاین | مواد چرب ، سیترال ، سیترولن ، آزولن ، کامازولین ، آکالیپتل ، بورنئول ، لینالول ، ژرانیون ; گلوکوآلکالوئین ، لاکتون ، اکیلئین ، سینئول ، کانازلین ، بنزلین ، آلامین ، تانن ; ترپینال ، آبیژنین ، هینزیتل ، نیاسین ، سینول ، آزولن ، آزلن ; اسید سیانیدریک ، اکسیلئین اسید ، سالسیلیک اسید در بومادران به وفور یافت می شود .
کد خبر : ۱۲۶۷۵

گیاهی است از تیره کاسنی از خانواده ( Achillea ) چند ساله که بصورت خودرو در باغ ها ، مزارع ، مراتع و چراگاه های هموار با سایر علف ها و حتی قبل از آنها می روید ; ارتفاع آن بیست تا هشتاد سانتی متر و ساقه های آن باریک و زرد می باشد.

 


برگ های آن کوچک ، بدون دمبرگ ، دارای تقسیمات بسیار ریز و باریک و همچنین تقسیمات ثانویه است ; این برگ ها پوشیده از کرک می باشد.

 


گل های خیلی کوچک و سفید رنگ و در بعضی گونه ها سفید مایل به کبود یا مایل به صورتی دارد ; که در تابستان به شکل گروهی در انتهای ساقه گل دهنده ظاهر می شوند.


نظرات کاربران صد آنلاین :

  • با تشکر و قدردانی از خدمات شما ، بنده حدوداً از اوایل کرونای منحوس از جاده چالوس میچیدم وبرای سینوزیت و مغزم بخور می دادم و سریع مشگلم برطرف می شد بسیار دارویی با خواص می‌باشد.... با تشکر از زحمات شما
    خسرو لطفی نژاد از کرج .

    خیلی بخش سلامت و بهداشت تون مفیده .ممنون بابت وقتی که میزارید تا این مطالب رو به عموم مردم اطلاع رسانی کنید .با آرزوی سلامتی برای همه ی مردم ایران .


این گیاه دارای بوی خیلی قوی و طعم تلخ می باشد. در مناطق مختلف آمریکا ، اروپا و ایران می روید ; در ایران در دامنه های البرز در پلور ، اطراف دماوند ، قسمت های شمالی اوشان ، اشتران کوه ; آذربایجان و اطراف تبریز می روید.

 


نام های دیگر گیاه بومادران ; بوی مادران ، بوماران ، بورمادرن ، بی مادران ، الف ورقه ، علف هزار برگ ، هزار برگ ، بابونه گاوی ، سربرنجاسف ، برنجاسب ، سربرنجاس ، بعیثران ، ارمواز ، ارطماسیا ، اخیلیا ، قیصوم ، تراسک ، تاج الملوک ، حزن بل ، حبق الراعی ، زهره القندیل ، ژابیثر ، ژابینر


طبیعت و طبع بومادران گرم و خشک است.

 

خواص درمانی گیاه بومادران یا سربرنجاس


تمام گیاه بومادران را دم کرده و آب صاف کرده آن را بنوشید ; محرک ، تونیک ، مقوی و تب بر است ، فشار خون را کم می کند ، قاعده آور می باشد ، ضد هیستری است ; برای رفع سرما خوردگی و گرفتگی مجاری تعریق مفید می باشد.


ترکیبات شیمیایی و خواص درمانی گل بومادران


مواد چرب ، سیترال ، سیترولن ، آزولن ، کامازولین ، آکالیپتل ، بورنئول ، لینالول ، ژرانیون ; گلوکوآلکالوئین ، لاکتون ، اکیلئین ، سینئول ، کانازلین ، بنزلین ، آلامین ، تانن ; ترپینال ، آبیژنین ، هینزیتل ، نیاسین ، سینول ، آزولن ، آزلن ; اسید سیانیدریک ، اکسیلئین اسید ، سالسیلیک اسید

 

خواص دارویی و درمانی گل بومادران ، گل گیاه سر برنجاسف

 

پانزده تا چهل گرم از گل بومادران یا سربرنجاس را در یک لیتر آب جوش ده دقیقه دم کنید و آب صاف کرده آن را روزی سه فنجان به نوبت بنوشید.

ترشحات زنانه را بطرف می کند ، مقوی اعصاب و عضله قلب است ، از پیشرفت سرطان جلوگیری میکند ، ضد سرگیجه است ; ضد تر و مبوز مغزی است ، مدبر بول و حیض است ، ضد انگل ژیاردیا و ضد خونریزی رحم می باشد ; برای زایمان آسان استفاده می شود.

 


جوشانده گل سربرنجاس برای تنظیم و بازکردن قاعدگی بکار می رود ، درمان کننده زخم معده و اثنی عشر است ; تب بر و باد شکن می باشد ، برای درمان صرع ، سرسام ; سینه درد زکام ، آنفلوانزا و قولنج کلیوی مفید است ، برای رفع ورم پستان ; بی خوابی ، خستگی عمومی و ضعف ماهیچه های قلب موثر است.
برای درمان بواسیر و جلوگیری از خونریزی ها نافع است ; هضم کننده غذا است ، رقیق کننده خون و ضد لخته شدن خون در عروق می باشد ; مخصوصا در ناحیه قلب و مغز ، لطیف کننده بدن است.


شن کلیه و مجاری ادرار را دفع میکند ، مسمومیت یعنی اسهال و استفراغ را مداوا می کند ; برای درمان دل درد و نزله های روده مفید است ; برای رفع ضعف رحم مفید است و عمل این عضو را به حالت طبیعی برمیگرداند .


دیگر خواص دارویی و درمانی گل بومادران یا سربرنجاس


اگر دو مثقال از گل سربرنجاسف را بجوشانید ، (آب آن را) صاف کرده و بخورید و در آب جوشانده آن بنشینید ; برای رفع حبس البول ، حیض ، عسر و لادت بسیار مفید است .

 

دیگر خواص گل بومادران یا سربرنجاس ; اگر به مدت چهل روز صبح ناشتا هر بار دو مثقال از آن را دم کنید و آبش را بنوشید ; زخم معده را درمان می کند .

خوردن دو درم کوبیده خشک آن با عسل ، جهت اخراج اقسام کرم معده و حب القرح مجرب است .


آن را با گل بابونه به اندازه مساوی بپزید و در حمام بر کمر ببندید ; کمر درد خانم تازه وضع حمل کرده را تسکین می دهد.

 


استنشاق آب جوشیده گل بومادران همراه با مالیدن آن به پیشانی ، برای درمان زکام ; تخلیه عفونت سینوس ها و تسکین انواع سردرد مفید است.



عصاره آن را با وازلین مخلوط کرده بمالید ; برای درمان زکام و درد های رماتیسمی مفید است.


اگر با روغن باقلای مصری مخلوط و هر شب مالیده شود ، کوسه را درمان می کند .


اگر عصاره آن با روغن بادام تلخ ترکیب شده و در گوش چکانده شود ; صدای گوش را برطرف می کند .


اگر عصاره آن با عسل مخلوط و شب ها مالیده شود ، پف کردگی زیر چشم را برطرف می کند.

 

خواص درمانی بومادران یا سربرنجاس برای درد عادت ماهیانه از دیر باز مورد استفاده بوده است ; آن را با مریم گلی به اندازه مساوی دم کرده و آب صاف کرده آن را بنوشید ، درد های قاعدگی را تسکین می دهد.


بخور آن در موقع جوشیدن ، زکام و سرما خوردگی  را درمان می کند.

 


برای درمان زخم سر پستان یا شقاق مرتب با آب جوشانده آن ، موضع را بشویید ، بهبود می یابد.

 


و اما  مضرات بومادران یا سربرنجاسف ; اسراف در خوردن آن باعث سردرد و سرگیجه می شود و برای کلیه زیان آور است.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
نظرات بینندگان
خسرو لطفی نژاد از کرج
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
با تشکر و قدردانی از خدمات شما ، بنده حدوداً از اوایل کرونای منحوس از جاده چالوس میچیدم وبرای سینوزیت و مغزم بخور می دادم و سریع مشگلم برطرف می شد بسیار دارویی با خواص می‌باشد.... با تشکر از زحمات شما
خسرو لطفی نژاد از کرج ،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
خیلی بخش سلامت و بهداشت تون مفیده .ممنون بابت وقتی که میزارید تا این مطالب رو به عموم مردم اطلاع رسانی کنید .با آرزوی سلامتی برای همه ی مردم ایران .
خانم کیانی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳
اززحمات شماسپاسگذاری میکنم بسیارمفیده ممنون ازلطف شما لطفابرای چربی خون وتاریه چشم بگیندچی استفاده بکنیم وخواب زیاد
مدیر پایگاه مدیر سایت
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳
خواب زیاد احتمالا بدن صفراوی شده است یعتی گرم و خشک باید گرم و تر باشید یعنی دموی / چربی خون را با مصرف سرکه سیب با مصلح سیاه دانه بعد میل غذا ( ته استکان سرکه سیب و آب زیاد ) را درمان کنید .
غریب وطن
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸
سلام.آیاعرقش هم همه این خواص رو داره؟خداوندبه شماوهمه هموطنان سلامتی وشادی بده.انشالله
مدیر پایگاه مدیر سایت
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸
سلام بله.
زکی پور
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰
با تشکر از زحمات شما و تحقیقات مفیدی که در مورد گیاهان دارویی انجام می دهید و ارسال میکنید خدا به شما خیر دنیا و آخرت عطا کند
عباسی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱
سپاس از توضیحات ارزنده جنابعالی بابت اطلاعات مفید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲
مطلب بسیار کامل و کاربردی بود تشکر
مریم محسنی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۰
سلام مطالب عالی و مفید است انشاءالله برا بیماری پارکینسون پیشرفته هم گیاهان مربوط را راهنمایی بفرمایید/سلامتی و آرامش سهم ثانیه؛ثانیه جسم و روح تان؛؛ پرروزی باشید یاعلی
پرویز
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
نیشابوری ها به بومادران می گویند گل ببیروم
پرویز
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
نیشابوری ها به بومادران می گویند گل ببیروم
جمشید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
در اکثر مناطق چهارمحال و بختياري به وفور رشد میکند
حسام
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
گیاه بومادران داروئی بسیار موثراست من خودم از بچگی غالبا با این گیاه درمان می شدم و هم اکنون خانواده نیز به راز مؤثربودن آن ایمان دارند درصورتی که از مناطق جنوب تهیه شود آثارش قویتر می باشد برای مسمویت و مشکلات دل و روده جوشانده آن بصورت خالص گرم و بدون شیرینی اثرات واقعی بجا می گذارد امتحان کنیدوانشاءالله خواصش را ببینید
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها