آخرین اخبار
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۲
بیماری توت فرنگی از طریق این ماهی پرمصرف به انسان در بهار وارد می شود / مراقب باشید
بازدید:۵۸۱۱
صد آنلاین | بیماری توت فرنگی؛ این بیماری خاص ماهیان قزل آلا بوده و با قرمز شدن قسمت هایی از پوست بدن ماهی مشخص می شود. این وضعیت عمدتا در زیر خط جانبی و در قسمت عقب باله پشتی دیده می شود. شدت ابتلا در گله بین 10-15 درصد است. این حالت ظاهر ماهی را از دید مصرف کننده نامناسب و بیمار جلوه می دهد
کد خبر : ۱۲۶۶۳

بیماری توت فرنگی یک بیماری التهابی پوستی تحت مزمن، غیر ناتوان کننده و غیر کشنده خاص ماهی قزل آلای رنگین کمان، که در 25 سال گذشته شناخته شده است. شیوع بیماری تا 80 درصد است و این بیماری، ماهی ‌هایی از طول 15 سانتی‌ متر تا اندازه بچه ماهی را درگیر می‌کند. داده های اپیزوتولوژیک نشان می دهد که بیماری توت فرنگی معمولاً ابتدا در پاییز ظاهر می شود و در زمستان و بهار بعد به اوج بروز می رسد.

 

ارگانیسم ایجاد کننده آن شناسایی نشده است اما اعتقاد بر این است که باکتری است. به طور معمول، ماهی مبتلا از این بیماری بهبود می یابد.

 

هیچ خطری برای انسان یا سایر حیوانات ندارد ولی با این حال این بیماری نیز جزء بیماری هایی به شمار می رود که منجر به خسارات جبران نا پذیر اقتصادی در مراکز پرورشی آبزیان می شود زیرا خریداران علاقه ای به خرید ماهی ای که از نظر ظاهری دارای علائم بیماری است ندارند.

 

بیماری قزل آلا

لازم به ذکر است از علائمی بالینی ای که نشان دهنده ی بروز این بیماری است، ظهور ضایعات قرمز روشن، برجسته، محدود، زخمی و ضایعاتی در پوست است که معمولاً تا 3 سانتی متر یا بیشتر قطر دارند.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها