۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
بازدید:۳۹۷
صدآنلاین | مطالعات نشان داده اند که افرادی که مقدار زیادی فست فود مصرف می‌کنند نسبت به افرادی که بیشتر محصولات تازه می‌خورند بیشتر در معرض افسردگی قرار دارند.
کد خبر : ۱۲۳۱۲

به گزارش صدآنلاین ،غذا‌های فرآوری شده، به ویژه آن‌هایی که حاوی قند و کربوهیدرات تصفیه شده بالایی هستند، ممکن است در افزایش خطر افسردگی نقش داشته باشند. با مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده، سطح انرژی بدن به سرعت افزایش و سپس کاهش می‌یابد؛ بهتر است غذا‌های تازه، غنی از مواد مغذی و کامل را انتخاب کنید که منبع ثابتی از انرژی در طول زمان هستند.

روغن‌های فرآوری شده

چربی‌های اشباع می‌توانند باعث التهاب شوند و همچنین ممکن است عملکرد مغز را مختل کرده و علائم افسردگی را تشدید کنند. چربی‌هایی که باید از آن‌ها اجتناب کرد شامل چربی‌های ترانس که در بسیاری از غذا‌های فرآوری شده وجود دارند، چربی‌های موجود در گوشت قرمز و روغن‌های گلرنگ و ذرت که سرشار از اسید‌های چرب امگا ۶ هستند، می‌باشد.

کافئین

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که مصرف متوسط کافئین به شکل قهوه ممکن است برای افراد مبتلا به افسردگی مفید باشد. فواید کافئین می‌تواند به دلیل اثر محرک و خواص آنتی اکسیدانی آن باشد. کافئین در قهوه، چای، شکلات، نوشابه‌های گازدار و نوشیدنی‌های انرژی زا وجود دارد. همچنین مصرف مقادیر کم کافئین ممکن است اضطراب را کاهش داده و خلق و خو را بهبود ببخشد. با این حال، برخی تحقیقات نشان داده اند که مصرف کافئین ممکن است احساس اضطراب، استرس و افسردگی را در کودکان افزایش دهد. به طور کلی بهتر است کافئین در حد اعتدال و تا اواسط روز (و نه بعد از آن) مصرف شود.

منبع: بهداشت نیوز

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها