آخرین اخبار
۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰
نشانه‌های ظهور امام زمان در ایران/  آیا زمان آن نزدیک است؟
بازدید:۱۰۰۰
صد آنلاین | شاید شما هم این سؤال را داشته باشید که ظهور امام زمان در ایران چه نشانه‌هایی دارد و چه زمانی خواهد بود.
کد خبر : ۱۲۲۵۰۱

به گزارش صد آنلاین، به‌طور کلی، زمان ظهور به‌طور دقیق مشخص نیست و هر لحظه ممکن است فرا برسد. به همین دلیل، مؤمنان همواره در حالت آمادگی هستند، زیرا دانستن تاریخ دقیق ظهور، ممکن است باعث غفلت و بی‌خبری آنها شود.

 

 

نشانه‌های حتمی ظهور حضرت مهدی (علیه‌السلام)

برخی از نشانه‌های حتمی ظهور که ارتباط مستقیمی با آن دارند و به‌زودی واقع خواهند شد، شامل پنج نشانه کلیدی هستند:

  1. خروج یمانی
  2. سفیانی
  3. ندایی از آسمان
  4. فرو رفتن در بیداء
  5. کشته شدن نفس زکیه

 

 

 

اما آیا نشانه‌هایی وجود دارد که به‌ویژه در ایران رخ دهند؟ در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

 

 

 

نشانه‌های ظهور امام زمان در ایران

۱. علائم ظهور امام زمان در تهران

در روایات امام صادق (علیه‌السلام) اشاره شده است که در اطراف شهر ری، کوهی سیاه رنگ وجود دارد که شهر تهران در دامنه آن واقع شده است. او به یکی از شاگردانش می‌گوید که روزی خواهد آمد که در این شهر قصرهای باشکوه و زنان زیبا به وفور خواهند بود. زنان در اینجا لباس‌های کفار را به تن کرده و مانند مستکبرین زینت می‌کنند و طلاق و جدایی بین آنها شایع می‌شود.

این روایت به خطرات اخلاقی و اجتماعی اشاره دارد و به مومنان توصیه می‌شود که از این شهر دوری کنند تا از فتنه‌ها در امان بمانند.

 

 

۲. علائم ظهور در قم

از دیگر نشانه‌های ظهور، نشانه‌هایی در قم وجود دارد:

الف. ظهور علم در قم: در زمان غیبت امام زمان (علیه‌السلام)، قم به مرکزی برای نشر پیام اسلام تبدیل خواهد شد. این موضوع هم‌اکنون در حال تحقق است؛ زیرا هزاران طلبه از سراسر جهان در این شهر علم می‌آموزند.

ب. سرزمین امن الهی: قم و اهالی آن از بلاها و گرفتاری‌ها در امان هستند و به برکت وجود آنها، دین خدا یاری می‌شود.

ج. ظهور مردی صالح: یک مرد صالح از قم برمی‌خیزد و مردم را به دین خدا دعوت می‌کند و با دلی آهنین در برابر دشمنان می‌ایستد. برخی این شخصیت را به امام خمینی نسبت می‌دهند.

۳. نشانه‌های دیگر

  • سفیانی: خروج مردی از نسل ابوسفیان که با ریاکاری و تظاهر به دینداری، مردم را فریب می‌دهد و کشتارهای فجیع به راه می‌اندازد.
  • خسف بیداء: سفیانی و لشکریانش در سرزمینی به نام بیداء طعمه زمین می‌شوند.
  • یمانی: قیام سرداری از یمن که همزمان با سفیانی و خراسانی خواهد بود.
  • صیحه آسمانی: صدای بلندی که در شب جمعه یا بیست و سوم رمضان از آسمان شنیده می‌شود و مردم را به قیام حضرت مهدی (علیه‌السلام) بشارت می‌دهد.
  • کشته شدن نفس زکیه: شخصی پاک و صالح که به‌عنوان نماینده امام مهدی (علیه‌السلام) شناخته می‌شود و در مکه به شهادت می‌رسد.

سخن آخر

با وجود اینکه بسیاری از نشانه‌های ظهور در ایران محقق شده است، باید توجه داشت که ما شیعیان باید در عین حال که امید به تعجیل در فرج داریم، آمادگی خود را برای ظهور تقویت کنیم. نباید خود را درگیر مسائلی کنیم که از محدوده علم ما فراتر است. در نهایت، اراده و مشیت الهی است که تعیین می‌کند چه زمانی نعمت ظهور به بندگانش عطا خواهد شد. می‌توانیم با توسل به امام زمان، برای ظهور ایشان دعا کنیم.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها