۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷
درمان سریع و خانگی سرماخوردگی با این ترکیب
بازدید:۱۸۱
صد آنلاین | استفاده از مقادیر متوسط ​​دارچین و عسل برای درمان سرماخوردگی ضرری ندارد اما مانند بسیاری از درمان‌ها، بهتر است در حد اعتدال استفاده شود، زیرا دارچین یا عسل بیش از حد ممکن است در برخی افراد مضر باشد تا مفید.
کد خبر : ۱۲۲۱۶۵

به گزارش صد آنلاین،  عسل می تواند به آرام کردن سرفه و تسکین گلودرد کمک کند و اعتقاد بر این است که دارچین راه‌های تنفسی گرفتگی را پاک می‌کند.  ترکیب آنها با هم یک درمان خانگی محبوب برای علائم سرماخوردگی و آنفولانزا می سازند.


استفاده از مقادیر متوسط ​​دارچین و عسل برای درمان سرماخوردگی ضرری ندارد اما مانند بسیاری از درمان‌ها، بهتر است در حد اعتدال استفاده شود، زیرا دارچین یا عسل بیش از حد ممکن است در برخی افراد مضر باشد تا مفید.

 

 

درمان سرماخوردگی با عسل و دارچین

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد دارچین و عسل می توانند علائم سرماخوردگی را کاهش دهند. در طول سال ها  این دو با هم ترکیب شده‌اند تا یک درمان خانگی برای علائمی مانند گلودرد، سرفه، احتقان و سایر علائم سرماخوردگی ایجاد کنند.

سرماخوردگی یک عفونت تنفسی است که توسط صدها ویروس مختلف ایجاد می شود. سرماخوردگی معمولاً 7 تا 10 روز طول می کشد و به طور طبیعی از بین می رود. 

هم دارچین و هم عسل حاوی خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدان هایی هستند که در حالی که بدن شما با ویروس مبارزه می کند ممکن است به کاهش علائم سرماخوردگی کمک کنند. 

 

 

فواید عسل برای درمان سرماخوردگی

تسکین گلو درد: عسل را می توان برای تسکین گلودرد استفاده کرد، اما نحوه عملکرد آن دقیقاً مشخص نیست. 
کاهش درد گلو: در مطالعه‌ای بر روی افرادی که جراحی لوزه انجام داده‌اند، افرادی که تحت درمان با عسل قرار گرفته‌اند، نسبت به گروه کنترل نیاز به داروهای ضد درد پس از عمل کمتری داشتند. 
بهبود خواب: نشان داده شده است که عسل خواب را در کودکان مبتلا به سرفه بهبود می بخشد. 
مبارزه با ویروس: ترکیبات زیست فعال موجود در عسل ممکن است از انواع خاصی از عفونت های تنفسی محافظت کنند.

 


فواید دارچین برای درمان سرماخوردگی

پاکسازی راه های هوایی: دارچین ممکن است به عنوان خلط آور عمل کند و سرفه کردن مخاط را آسان‌تر کرده و راه‌های هوایی شما را پاک کند. 
باز شدن راه های هوایی: ترکیبات موجود در دارچین ممکن است به باز شدن راه های هوایی کمک کند که می تواند تنگی نفس را تسکین دهد. 
مبارزه با ویروس: در مطالعات آزمایشگاهی، عصاره دارچین پتانسیل محافظت در برابر برخی عفونت های ویروسی مانند COVID-19 را نشان داده است، اما هیچ مدرکی وجود ندارد که بتواند از سرماخوردگی پیشگیری یا درمان کند. 


 

دستور تهیه دارچین و عسل برای درمان سرماخوردگی

ابتدایی ترین دستور تهیه دارچین و عسل یکی از مواردی است که به طور مکرر در طب سنتی ایرانی و طب آیورودا استفاده می شود که شامل مخلوط کردن یک قسمت دارچین به چهار قسمت عسل است. یک قاشق چایخوری از این مخلوط را سه بار در روز به مدت سه تا چهار روز مصرف کنید.


برای تهیه این ترکیب برای کل خانواده، دستور را در تعداد افراد ضرب کنید. به عنوان مثال، یک خانواده چهار نفره از 1 فنجان عسل و 4 قاشق غذاخوری دارچین استفاده می کنند. مخلوط را در یک شیشه دربسته در دمای اتاق نگهداری کنید.

همچنین می توانید به سادگی یک قاشق چایخوری از مخلوط دارچین و عسل را به یک فنجان آب داغ یا چای گیاهی اضافه کنید و برای آبرسانی بیشتر میل کنید. آب داغ همچنین می تواند به رقیق شدن مخاط و تسکین گلو تحریک شده کمک کند.

 

 

بهترین زمان نوشیدن دارچین و عسل

علائم سرماخوردگی اغلب در شب به دلیل ریتم شبانه روزی بدن بدتر می شود که باعث افزایش فعالیت ایمنی و التهاب در پایان روز می شود. بنابراین، نوشیدن دارچین و عسل بعد از شام یا قبل از خواب ممکن است برای برخی افراد مفید باشد. 

 

 

چه کسانی نباید از آن استفاده کنند؟

قبل از مصرف مقادیر زیاد یا مکمل های دارچین یا هر داروی گیاهی با پزشک خود مشورت کنید، زیرا می توانند خطرات و عوارض جانبی داشته باشند. 

دارچین در مقادیر کم بی خطر است اما ممکن است باعث واکنش های آلرژیک شود. انواع خاصی از دارچین، مانند دارچین کاسیا، حاوی ترکیبی به نام کومارین است که می تواند خون را رقیق کرده و در دوزهای بالا به کبد آسیب برساند. 

اگر اختلال لخته شدن خون، مشکلات کبدی دارید یا داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید، در مورد استفاده ایمن از دارچین با پزشک خود صحبت کنید. همین امر در مورد افرادی که باردار هستند نیز صدق می کند. ترکیبات دارچین مانند سینامالدئید ممکن است باعث انقباضات رحمی شود و خطر زایمان زودرس را افزایش دهد. 

عسل به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود. اگر چه افرادی که حساسیت به گرده یا آلرژی های فصلی شدید (تب یونجه) دارند باید از عسل خام و فرآوری نشده اجتناب کنند، زیرا می تواند حاوی رگه هایی از گرده های محیط محلی باشد.

 

 

به نوزادان عسل ندهید

هرگز نباید به کودک زیر 12 ماه عسل داد زیرا می تواند باعث بوتولیسم شود که یک بیماری بالقوه کشنده است. 

 

 

در آخر

ترکیبی عسل و دارچین یک درمان بسیار معروف برای سرماخوردگی است. تحقیقات نشان می دهد که عسل می تواند به تسکین گلودرد و سرفه کمک کند. دارچین ممکن است به باز شدن مجاری هوایی کمک کند.

عسل و دارچین به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شوند. با این حال، دارچین و عسل بهتر است در حد اعتدال استفاده شوند، به خصوص اگر باردار هستید، یک وضعیت پزشکی از قبل موجود دارید یا از داروهای خاصی استفاده می کنید.

 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها