۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۶
بازدید:۱۷۴
اسفناج سرشار از کاروئیدهای لوتئین و گزانتین است که می توانند باعث از بین رفتن رادیکال‌های آزاد در بدن شوند.
کد خبر : ۱۲۲۰۹۷

اسفناج یک گیاه گلدار و یک ساله است که ساقه و برگ های بسیار لطیفی دارد. نکته جالب در مورد اسفناج این است که بر خلاف تصور عموم که اسفناج را یکی از منابع غنی آهن می دانند ، در هر ۱۰۰ گرم اسفناج خام فقط ۳٫۵ میلی گرم آهن موجود است.معروف ترین هم خانواده اسفناج ، کینوا است.

اسفناج سرشار از کاروئیدهای لوتئین و گزانتین است که این کاروئیدها می توانند باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد در بدن شوند. اسفناج به نسبت سبزیجات دیگر دارای فیبر دو برابر است که به همین جهت برای دستگاه گوارش بسیار مفید است.

اسفناج برای درمان کبد چرب

اسفناج دارای کربوهیدرات ، آب و آنتی اکسیدان فراوان است که برای سلامت کبد مفید است. اسفناج برای سم زدایی بدن و درمان کبد چرب موثر است.

خواص اسفناج برای کاهش استرس و افسردگی

در اسفناج روی و منیزیم به میزان لازم وجود دارد که باعث کاهش استرس و اضطراب شده و برای درمان افسردگی مفید است. شما می توانید برای جلوگیری از بی خوابی از اسفناج کمک بگیرید.

خواص اسفناج برای ضد آفتاب طبیعی

جالب است بدانید اسفناج در میان افرادی که به خواص مواد غذایی علاقمند هستند به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی شناخته می شود. دلیل این امر این است که اسفناج سرشار از ویتامین های گروه B است و به همین جهت می تواند از پوست بدن در مقابل اشعه های مضر خورشید محافظت کند.

اشعه های UV برای پوست بدن انسان مضرر هستند و حتی می توانند در دراز مدت باعث بیماری های پوستی شدید مثل سرطان پوست شوند. از این رو برای جلوگیری از آفتاب سوختگی حتما اسفناج را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

اسفناج برای درمان جوش و آکنه

نوشیدن آب اسفناج برای پاکسازی موضعی پوست و پاکسازی جوش و آکنه موثر است. آب اسفناج را با کمی آب ترکیب کنید و بر روی پوست خود قرار دهید. این کار را به مدت ۲۰ دقیقه انجام دهید و سپس با آب سرد بشویید.

انتهای پیام/9998

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها