آخرین اخبار
۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
این صیفی؛ کلید داشتن کبد سالم و بدن پاک
بازدید:۳۹۹
صد آنلاین | آبلیمو دارای طبع سرد و خشک است و برای افرادی با مزاج گرم، به لطافت پوست کمک می‌کند. همچنین، این نوشیدنی برای التهابات بدن، به ویژه التهاب معده، بسیار مفید است و می‌تواند درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی باشد.
کد خبر : ۱۲۲۰۲۱

به گزارش صد آنلاین، آبلیمو به درمان تب و گرمازدگی کمک کرده و به تقویت معده و پاکسازی کبد می‌پردازد. اگر شما از سردرد ناشی از قرارگیری زیر آفتاب رنج می‌برید، آبلیموی تازه می‌تواند درمان مؤثری باشد.

 

 

این نوشیدنی همچنین به رقیق شدن و تصفیه خون کمک می‌کند و با دفع سموم، به سبک‌تر شدن بدن می‌انجامد. برای بهبود هضم غذا و جلوگیری از نفخ، مصرف آبلیمو به همراه غذا توصیه می‌شود. شربت آبلیمو و عسل نیز یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای گلودرد به شمار می‌رود.

 

 

استفاده از آبلیمو با آب، اسیدی بودن آن را کاهش می‌دهد و در عین حال تمام خواص آن حفظ می‌شود. این ترکیب به کاهش وزن و پاکسازی کبد کمک می‌کند. همچنین، اسید سیتریک موجود در لیمو تولید صفرا در کبد را افزایش می‌دهد که به سم‌زدایی کمک می‌کند.

 

 

یکی از ویژگی‌های شگفت‌انگیز آبلیمو این است که ویتامین C موجود در آن نه تنها تشنگی را تسکین می‌دهد، بلکه در شکستن الکل در کبد نیز مؤثر است. تحقیقات جدید نشان داده‌اند که هسپریدین، موجود در لیمو، از ورود مواد سمی به کبد جلوگیری کرده و به سلامت آن کمک می‌کند.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها