آخرین اخبار
۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
نقش کربوهیدرات در مدیریت دیابت نوع ۲ /  بهبود عملکرد سلول‌های بتا
بازدید:۲۸
صد آنلاین | تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع ۲ ممکن است با کاهش مصرف کربوهیدرات، بهبودهایی در عملکرد سلول‌های بتا مشاهده کنند که به آنها کمک می‌کند بیماری خود را بهتر مدیریت کنند.
کد خبر : ۱۲۲۰۱۸

به گزارش صد انلاین، سلول‌های بتا که در لوزالمعده قرار دارند، مسئول تولید و ترشح انسولین هستند؛ هورمونی که سطح قند خون را تنظیم می‌کند. در حال حاضر، بیش از ۳۸ میلیون آمریکایی به دیابت مبتلا هستند و بیشتر از ۹۰ درصد آنها دیابت نوع ۲ دارند. این نوع دیابت معمولاً در افراد بالای ۴۵ سال رخ می‌دهد، اما نرخ ابتلا در کودکان و جوانان نیز در حال افزایش است.

 

 

افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ معمولاً پاسخ سلول‌های بتا به قند خون را از دست می‌دهند، و یکی از دلایل اصلی این مشکل، مصرف بالای کربوهیدرات‌هاست. ناکارآمدی یا از بین رفتن سلول‌های بتا موجب شکل‌گیری و پیشرفت دیابت نوع ۲ می‌شود. در این تحقیق، ۵۷ فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ به مدت ۱۲ هفته مورد بررسی قرار گرفتند و نتایج نشان داد افرادی که کربوهیدرات کمتری مصرف کردند، شاهد بهبود عملکرد سلول‌های بتا بودند.

 

 

باربارا گاویر، نویسنده اصلی این تحقیق از دانشگاه آلاباما، گفت: «نیاز به تحقیقات بیشتری داریم تا مشخص شود آیا یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات می‌تواند به بهبود عملکرد سلول‌های بتا و وضعیت بیماران دیابت نوع ۲ کمک کند.»

 

 

کارشناسان بر این باورند که برای پیشگیری از دیابت، آموزش عمومی در زمینه تغذیه سالم و فعالیت بدنی ضروری است. همچنین، نیاز به تمهیدات دولتی برای تأمین غذاهای سالم، حمایت‌های تغذیه‌ای و بیمه‌ای وجود دارد. توانایی افراد دیابتی در رعایت رژیم غذایی مناسب باید مد نظر قرار گیرد.

 

 

کربوهیدرات‌ها شامل قندها، نشاسته و فیبر طبیعی موجود در میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات و لبنیات هستند که برای حفظ سلامتی و شادابی بدن حیاتی‌اند. این مواد مغذی به تأمین گلوکز، منبع انرژی مورد نیاز برای فعالیت‌های بدن کمک می‌کنند.

 

 

کربوهیدرات‌ها به دو دسته ساده و پیچیده تقسیم می‌شوند. کربوهیدرات‌های پیچیده مفید و کربوهیدرات‌های ساده، نظیر شیرینی‌ها و نوشابه‌ها، معمولاً مضر هستند و مصرف مکرر آنها می‌تواند منجر به افزایش وزن و پوسیدگی دندان شود.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها