آخرین اخبار
۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰
نقش جن‌ها در زندگی انسان/  آیا قدرت آزار و اذیت دارند؟
بازدید:۶۹
صد آنلاین | آیا جن‌ها می‌توانند به انسان آسیب برسانند؟ پاسخ مثبت است؛ اما نه به شکل‌هایی که در ذهن شما می‌گذرد، مانند ترساندن، دزدی یا ایجاد بیماری.
کد خبر : ۱۲۱۹۲۳

به گزارش صد آنلاین،  خداوند هرگز چنین قدرتی به جن‌ها نداده است، زیرا این امر باعث می‌شد زندگی برای انسان‌ها غیرممکن و ناامنی دائمی حاکم شود. اگر جن‌ها قادر به سرقت و ترساندن انسان‌ها بودند، آرامش و امنیت از زندگی بشر سلب می‌شد.

 

 

بر اساس قرآن، جن‌ها نیز مانند انسان‌ها دارای زندگی اجتماعی هستند. آن‌ها زن و مرد دارند، بچه‌دار می‌شوند و با انسان‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. خداوند در آیات مختلفی از قرآن می‌فرماید: «مردانی از انسان‌ها به مردانی از جن پناه می‌برند و جن‌ها سبب افزایش گمراهی و طغیان آدمیان می‌شوند.» (جن/6)

 

 

جن‌ها همچنین مؤمن و کافر دارند. جن‌های مؤمن با قرآن آشنا هستند و به خداوند ایمان می‌آورند، در حالی که جن‌های کافر به انکار حقیقت می‌پردازند.

 

 

به طور کلی، جن‌ها نمی‌توانند به ما آسیب‌های فیزیکی بزنند، اما می‌توانند از طریق وسوسه‌های فکری و روحی به ما زیان برسانند. خداوند در سوره ناس می‌فرماید: «بگو (ای پیامبر) پناه می‌برم به پروردگار مردم از شرّ وسوسه‌گر پنهانکار که در درون سینه‌ها وسوسه می‌کند، خواه از جن باشد یا از انسان.»

 

 

بنابراین، جن‌های پلید می‌توانند ما را به سمت گناهان سوق دهند. به همین دلیل، تنها راه مقابله با وسوسه‌های آن‌ها، پناه بردن به خدا و پیروی از دستورهای رهبران دینی است. با این کار می‌توانیم در دنیا و آخرت سعادتمند باشیم.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها