آخرین اخبار
۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۱
نماز شب و تأثیر آن بر زیبایی و افزایش رزق از نگاه اهل‌بیت (ع)
بازدید:۲۶۵
صد آنلاین | نماز شب از جمله نمازهای مستحبی است که در اسلام تأکید بسیاری بر آن شده و دارای فضیلت و پاداش‌های فراوانی است. این نماز یازده رکعتی است و زمان آن از نیمه‌شب شرعی تا طلوع فجر ادامه دارد.
کد خبر : ۱۲۱۹۰۰

به گزارش صد آنلاین، هشت رکعت از نماز شب به‌صورت چهار نماز دو رکعتی خوانده می‌شود، سپس دو رکعت به نیت نماز شفع و یک رکعت به نیت نماز وتر به‌جا آورده می‌شود.

 

 

فضیلت نماز شب در روایات اسلامی بسیار مورد تأکید قرار گرفته است. امام صادق (ع) فرموده‌اند: «نماز شب صورت را زیبا، خلق را نیکو و روزی را زیاد می‌کند.» همچنین رسول اکرم (ص) فرمودند: «نماز شب موجب خوشنودی خدا و دوستی ملائکه است.»

 

 

کیفیت نماز شب به شرح زیر است:

  1. هشت رکعت نماز شب به‌صورت چهار دو رکعتی مانند نماز صبح.
  2. دو رکعت نماز شفع، که در رکعت اول سوره ناس و در رکعت دوم سوره فلق خوانده می‌شود.
  3. یک رکعت نماز وتر، که بعد از حمد، سوره توحید، فلق و ناس خوانده می‌شود. در قنوت آن برای 40 مؤمن دعا می‌شود و 70 مرتبه ذکر «استغفرالله ربی و اتوب الیه» گفته می‌شود.

 

 

برای نماز شب، احکامی نیز بیان شده است که شامل زمان، نحوه نیت، جواز نشسته خواندن و خلاصه کردن نماز است. وقت آن از نیمه‌شب تا فجر است و افضل‌ترین زمان برای خواندن نماز شب، نزدیکی به فجر می‌باشد. همچنین در موارد خاص، مانند مسافرت یا ترس از فوت شدن وقت، نماز شب را می‌توان قبل از نیمه‌شب خواند.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها