آخرین اخبار
۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷
راهکارهای معنوی برای موفقیت تحصیلی فرزندان در فصل امتحانات
بازدید:۱۰۸
صد آنلاین | در ادعیه اسلامی آمده است که دعای والدین، به ویژه دعای مادر برای فرزندانشان، بسیار سریع‌الاجابه است.
کد خبر : ۱۲۱۸۹۹

به گزارش صد آنلاین، با نزدیک شدن به فصل امتحانات و کنکور، بسیاری از والدین برای موفقیت تحصیلی فرزندان خود دعا می‌کنند. در این مطلب به نقل از جارنیوز، چند دعای توصیه‌شده برای موفقیت تحصیلی فرزندان آورده شده است.

 

 

دعای مادر برای موفقیت فرزند در امتحان:
مادران می‌توانند هر روز بعد از نماز صبح، آیت‌الکرسی را 10 بار با خلوص نیت بخوانند و سپس 100 بار ذکر "لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ یَا رَبَّ کُلِّ شَیْءٍ وَ وَارِثَهُ" را به نیت موفقیت فرزند در امتحانات تکرار کنند. همچنین، بعد از نمازهای روزانه، دعای "سبْحانَ مَنْ لا یَعْتَدی عَلی اَهْلِ مَمْلَکَتِهِ..." را بخوانند.

 

 

دعای مادر برای موفقیت فرزند در کنکور:
یکی از دعاهای مجرب برای موفقیت در کنکور این است که پیش از خروج از خانه، 5 بار صلوات بفرستید، 7 بار آیت‌الکرسی را تلاوت کنید و ذکر "بسم الله لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم" را 7 بار بگویید. سپس ذکر "یا صَمَد انتَ ثِقَتی و رَجایی..." را تا قبل از ورود به جلسه آزمون تکرار کنید.

 

 

دعای دیگر برای موفقیت در کنکور:
برای موفقیت در کنکور، مادران می‌توانند 40 روز و هر روز 1740 بار 5 اسم شریف "اَلْمُصَوِّرُ اَلْمُبْدِئُ‏ اَلْمُعِیدُ اَلْمُحْیُ اَلْمُمِیتُ" را تکرار کنند. این دعا به تقویت علم و فهم فرزند کمک می‌کند.

 

 

دعای سریع‌الاجابه برای قبولی در امتحان:
یکی دیگر از دعاهای سریع‌الاجابه برای موفقیت فرزند، ذکر "فَفَهَّمْناها سُلیمْانَ..." است که روزانه 10 بار تکرار شود. همچنین، دعای دیگری از مرحوم شیخ بهایی برای افزایش حافظه و موفقیت نقل شده است: "الَلِّهُمَ ارْزُقْنی فَهْمَ النَّبِییّنَ...".

 

 

دعای تقویت حافظه فرزند:
برای تقویت حافظه، مادران می‌توانند آیه 285 سوره بقره را با زعفران روی ظرفی تمیز نوشته و با آب آن را بشویند. فرزند هر صبح قبل از خوردن چیزی مقداری از این آب بنوشد تا حافظه او تقویت شود.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها