آخرین اخبار
۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸
نگرانی از حذف معافیت های مالیاتی مؤسسات قرآنی/ رئیس مجلس و کمیسیون فرهنگی مجلس مانع این اقدام ناگوار شوند
بازدید:۱۲۱
صد آنلاین | عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از رئیس مجلس و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خواست تا جلوی حذف معافیت های مالیاتی مؤسسات قرآنی را بگیرند.
کد خبر : ۱۲۱۴۹۸

به گزارش صد آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سید احمد علوی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در صحن علنی شورا طی تذکری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه همه مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم مظلوم لبنان و غزه قرار بگیرند؛ اظهار داشت: باید نخست همه ما مسئولین و برنامه ریزان و سپس آحاد جامعه فراز فرمایشات رهبر معظم انقلاب را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه فرمایش حاکم شرع و ولی فقیه دارای واجب عینی و کفایی است؛ گفت: باید بررسی کنیم که  چگونه در این میدان در کنار مردم حزب الله غزه و لبنان قرار بگیریم چرا که فردای قیامت همه ما باید پاسخگو باشیم.


عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مکاتبات رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با مقام معظم رهبری درباره فعالیت های قرآنی، تصریح کرد: مؤسسات و تشکل های قرآنی مثل بسیاری از مؤسسات فرهنگی از معافیت ها و امتیازاتی به ویژه در بحث آب و انرژی برخوردار هستند. اما متاسفانه بند "ل" ماده ۱۳۲ قانون مالیات های مستقیم و معافیت های مالیاتی و در ماده ۷۵ پیشنهاد شده که این معافیت ها حذف شود که عجیب است.


علوی تأکید کرد: اگر نمی توانیم اعتبارات مستقیم به مؤسسات قرآنی بدهیم لااقل امتیازاتی که از قبل جاری بوده را حذف نکنیم. بنابراین  از رئیس انقلابی مجلس و اعضای  کمیسیون فرهنگی مجلس می خواهیم که جلوی این اتفاق ناگوار را بگیرند‌.


 

مهدی حسینی مغویان
نویسنده:
مهدی حسینی مغویان
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها