آخرین اخبار
۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۶
کنجکاوی های زن همسایه باعث شد ، پلیس ، سارق را دستگیر کند
بازدید:۱۳۶۵
صد آنلاین | زن میانسال وقتی متوجه شد خودروی یکی از همسایه‌ها سرقت شده با به دست آوردن تصویر سارق از روی فیلم دوربین‌های مداربسته شروع به کارآگاه‌بازی کرد. او ابتدا یکی از دوستان سارق را به جای متهم گرفتار کرد، اما سرانجام موفق شد پلیس را به سارق برساند. 
کد خبر : ۱۲۱۴۲۲


به گزارش صد آنلاین،  چند روز قبل مرد جوانی در تهران سراسیمه به اداره پلیس رفت و از سه مرد به اتهام آدم‌ربایی و ضرب و جرح شکایت کرد. 

 

 

 


وی در توضیح ماجرا گفت: «هر روز عصر برای هواخوری به پارک می‌روم. البته گاهی هم دوستانم با من هستند و گاهی نیز تنها هستم. سه ساعت قبل داخل پارکی حوالی یکی از خیابان‌های جنوب‌غربی شهر روی نیمکتی نشسته بودم که ناگهان سه مرد جوان به سمتم هجوم آوردند و مرا به باد کتک گرفتند. آن‌ها به شدت کتکم زدند و بعد هم به زور مرا به داخل خودرویشان بردند. هر چقدر داد و فریاد و التماس کردم که مرا رها کنند، فایده‌ای نداشت و دقایقی بعد با خودرو وارد پارکینگ ساختمانی مسکونی شدند. سه مرد جوان در آنجا هم مرا کتک زدند و مدعی بودند من سارقم و پژو ۲۰۶ یکی از آن‌ها را سرقت کرده‌ام. هر چقدر به آن‌ها گفتم من سارق نیستم و اصلاً در جریان سرقت خودروی شما نیستم، باور نکردند و مرا مورد ضرب و جرح قراردادند. سه مرد خشمگین می‌گفتند فیلم مرا دارند و دوربین‌های مداربسته ساختمان تصویر من را ثبت کرده‌اند. از آن‌ها خواستم فیلم را نشان دهند و وقتی فیلم سرقت را دیدم، متوجه شدم تصویر ثبت شده در دوربین‌های مداربسته تصویر دوستم فرهاد است. فرهاد شباهت زیادی به من دارد و گاهی هم همراه من به پارک می‌آمد. فهمیدم که صاحب خودرو مرا به جای فرهاد اشتباهی گرفته است. سه ساعت گروگان آن‌ها بودم و وقتی فهمیدند من سارق نیستم، رهایم کردند و الان از آن‌ها شکایت دارم.»

 

 

 

 

 

 سرقت در روز روشن 
با شکایت مرد جوان، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی به دستور قاضی حمیدرضا کیاستی‌نیا، بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران برای بررسی شکایت وارد عمل شدند. 
بررسی‌ها نشان داد مردی که همراه دو نفر از دوستانش شاکی را به زور به پارکینگ خانه‌اش برده و او را مورد ضرب و جرح قرار داده، بهرام نام دارد. چند روز قبل از حادثه هم پژو ۲۰۶ او از پارکینگ خانه‌اش سرقت شده و همان روز نیز به پلیس اعلام سرقت کرده است. 

 

 

 


با به دست آمدن این اطلاعات، مأموران پلیس بهرام را برای تحقیق به دادسرا احضار کردند. وی در ادعایی گفت: «اواسط مهرماه امسال خودرویم از داخل پارکینگ خانه‌ام سرقت شد. آن روز عصر از محل کار به خانه آمدم و خودرویم را داخل پارکینگ ساختمان محل زندگی‌ام پارک کردم و برای خرید به بیرون رفتم. پس از خرید تصمیم گرفتم ساعتی هم برای هواخوری به پارک نزدیک خانه‌ام بروم. ساعتی داخل پارک قدم زدم و بعد به خانه برگشتم. حدود سه ساعت بعد وقتی می‌خواستم همراه خانواده‌ام به خانه پدرم بروم در پارکینگ با صحنه عجیبی روبه‌رو شدم. خودرویم داخل پارکینگ نبود، ابتدا فکر کردم بیرون پارک کرده‌ام، اما بیرون هم نبود. شوکه شده بودم. چطور ممکن است خودرویم در روز روشن از پارکینگ خانه‌ام سرقت شده باشد.»

 

 

 


 کارآگاه‌بازی زن همسایه 
وی ادامه داد: «بلافاصله به اداره پلیس رفتم و اعلام سرقت کردم و سپس به سراغ دوربین مداربسته ساختمان رفتم و فیلم ضبط شده آن را دیدم. دوربین‌ها تصویر مردی با قدی متوسط و لاغراندام را نشان می‌داد که وارد پارکینگ شد و جالب بود با سوئیچ خودم که در دست داشت خودرو را روشن کرد و از پارکینگ خارج شد. من همان لحظه فهمیدم بعد از اینکه خودرویم را داخل پارکینگ پارک کرده و از خانه بیرون رفته‌ام در میانه راه سوئیچم از جیبم افتاده و سارق هم آن را برداشته است. پس از این برای شناسایی سارق عکس سارق را از روی فیلم دوربین مداربسته چاپ کردم و در اختیار دوستانم قرار دادم. از طرفی هم عکس سارق را به اهالی محل و همسایه‌ها نشان دادم تا اگر کسی او را شناخت به سراغش بروم و خودرویم را از او بگیرم. تعدادی از همسایه‌ها هم عکس سارق را از من گرفتند و زن یکی از همسایه‌ها به نام فریده هم که علاقه زیادی به کار‌های پلیسی دارد به من قول داد در کمتر از چند روز سارق را شناسایی کند و تحویل من دهد. سه روز همراه دوستانم برای پیدا کردن سارق جست‌وجو کردیم، اما هیچ ردی از سارق خودرو پیدا نکردیم تا اینکه روز سوم فریده به سراغ من آمد و مژدگانی خواست. او با خوشحالی گفت در این سه روز تمامی پارک‌ها و خیابان‌های اطراف را زیر و رو و سارق خودرویم را داخل پارکی شناسایی کرده است. فریده گفت سارق خودرو هر روز عصر داخل فلان پارک می‌نشیند و من و دوستانم بلافاصله به پارک رفتیم و دیدیم فریده درست می‌گوید و مردی که شباهت زیادی به عکس سارق داشت روی نیمکتی نشسته است. او را به زور به پارکینگ خانه‌ام بردیم و کتکش زدیم تا محل نگهداری خودرویم را به ما نشان بدهد، اما بعداً فهمیدیم که او را به جای دوستش که شباهت زیادی به او دارد، اشتباه گرفته‌ایم و بعد رهایش کردیم. الان از او درخواست بخشش داریم و امیدواریم رضایت بدهد.»

 

 

 

 

 بازداشت سارق 
با اعتراف متهم و درخواست بخشش او، شاکی رضایت داد و متهم هم آزاد شد. از سوی دیگر شاکی سارق خودرو را به پلیس معرفی کرد و مأموران هم در قراری صوری فرهاد را بازداشت کردند. 
متهم پس از انتقال به اداره پلیس به سرقت خودروی ۲۰۶ و چند سرقت دیگر اعتراف کرد. وی گفت: «من سارق حرفه‌ای پژو ۲۰۶ هستم و قبل از این هم چند بار دستگیر شده و به زندان افتاده‌ام. چند ماه قبل برای آخرین بار از زندان آزاد شدم و دوباره شروع به سرقت کردم. معمولاً طعمه‌هایم را از داخل خیابان یا پارک انتخاب می‌کنم و آن‌ها را برای مدتی زیر نظر می‌گیرم و در فرصت مناسب که در خودرویشان باز است یا سوئیچ را داخل خودرو جا می‌گذارند سرقت می‌کنم. پس از سرقت خودرو را به اوراقی‌ها می‌فروشم و گاهی خودم لوازم خودرو را کم‌کم باز می‌کنم و به فروش می‌رسانم و بعد هم خودرو را در خیابان رها می‌کنم. معمولاً هر روز عصر به پارک می‌روم و با بچه‌های محلمان چند ساعتی تفریح می‌کنم. روز حادثه در پارک تنها بودم که دیدم مردی هنگام بیرون آوردن گوشی تلفن همراه از جیبش، سوئیچ خودرویش روی زمین افتاد و متوجه نشد. بلافاصله سوئیچ را برداشتم و او را تعقیب و محل زندگی‌اش را شناسایی کردم. ساعتی در آن نزدیکی کشیک دادم تا اینکه یکی از اهالی ساختمان در پارکینگ را باز کرد و با خودرویش خارج شد و من هم مخفیانه وارد پارکینگ شدم و ۲۰۶ را با سوئیچش روشن و آن را سرقت کردم. در این چند روز مقداری از وسایل خودرو را باز کردم و فروختم. الان هم خودرو داخل یکی از خیابان پارک است.»
با اعتراف سارق، مأموران خودروی سرقتی را کشف کردند و تحویل صاحب آن دادند. تحقیقات از متهم ادامه دارد.

جوان آنلاین 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها