آخرین اخبار
۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۹
آمریکا باز هم قوانین جدید علیه چین، روسیه و ایران اعلام کرد
بازدید:۳۷
صد آنلاین | وزارت دادگستری آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی، قوانین جدیدی را به بهانه محافظت از داده‌های دولت فدرال یا شخصی آمریکایی‌ها در برابر کشور‌هایی مانند چین، روسیه و ایران از طریق محدودیت‌های جدید برای برخی معاملات تجاری معرفی کرد.
کد خبر : ۱۲۱۱۹۵

 

به گزارش صد آنلاین، این پیشنهاد که در ماه مارس ارائه شد، فرمان اجرایی صادر شده در اوایل سال جاری توسط جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را اجرا می‌کند که هدف آن جلوگیری از استفاده «دشمنان خارجی» از داده‌های مالی و ژنومیک در آمریکا و داده‌های سلامتی برای حملات سایبری، جاسوسی و باج خواهی است.

 

 

 

 

این قانون علاوه بر چین، روسیه و ایران در مورد ونزوئلا، کوبا و کره شمالی نیز اعمال خواهد شد.

واشنگتن در تلاش است تا جلوی جریان داده‌های شخصی آمریکایی‌ها به چین را بگیرد که بخشی از تلاش چند ساله واشنگتن بر سر تجارت و فناوری است.

در سال ۲۰۱۸، یک هیات آمریکایی که سرمایه‌گذاری‌های خارجی را برای تهدیدات بالقوه امنیت ملی بررسی می‌کند، طرح شرکت انت فینانشیال چین برای خرید شرکت مالی مانی گرام اینترنشنال را رد کرد. دلیل این مخالفت، نگرانی در مورد ایمنی داده‌هایی که می‌توانند برای شناسایی شهروندان آمریکایی مورد استفاده قرار گیرند، بود.

پیشنهاد روز دوشنبه برای اولین بار جزئیات بیشتری را در مورد انواع و مقادیر داده‌های ممنوعه، از جمله ممنوعیت ارسال داده‌های ژنومیک انسانی بیش از ۱۰۰ آمریکایی یا داده‌های سلامت شخصی یا مالی بیش از ۱۰ هزار آمریکایی ارائه کرد.

این پیشنهاد همچنین انتقال داده‌های موقعیت جغرافیایی بیش از یک هزار دستگاه کامپیوتری در آمریکا را ممنوع می‌کند.

آفتاب نیوز
 
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها